۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۵۱۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

مراسم اعتکاف در کرمانشاه به علت شیوع کرونا لغو شد

مراسم اعتکاف در کرمانشاه به علت شیوع کرونا لغو شد
کرمانشاه - حجت الاسلام یوسف احمدی گفت: هر ساله در چنین ایامی مراسم اعتکاف به مدت ۳ روز برگزار می‌شد، ولی امسال شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم معنوی را لغو کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله در چنین ایامی مراسم اعتکاف به مدت 3 روز در ایام البیض انجام می گرفت ولی امسال شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم معنوی را لغو کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: لغو این مراسم معنوی همانطوری که اسلام به سلامت مومنین و انسان ها بسیار اهمیت می دهد صورت گرفته است.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ستاد ملی کرونا و استانی مبارزه با این ویروس منحوس بنا بر وضعیت موجود برگزاری این مراسم معنوی را برای سلامتی مومنین و مردم خطرناک قلمداد کرد و بنابراین امسال این برنامه برگزار نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: با این وجود از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور جهادی هیات های مذهبی در بحث مبارزه با این بیماری در سطح کشور به ویژه استان کرمانشاه بوده ایم و این خود یک جهاد و امر خداپسندانه می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه اعتکاف در اسلام  اشاره کرد و افزود: رسول اکرم (ص) فرمودند:« هنگامی که حضرت آدم علیه السلام خدا را نافرمانی کرد، او را از عرش خود دور ساخت، او گریست و جبرئیل آدم را به زمین آورد و آدم سیاه شده بود که ندایی از آسمان شنید که روزه بگیر».

حجت الاسلام احمدی ابراز داشت: بنابراین آدم در آن روز که سیزدهم ماه رجب بود روزه گرفت و بدن او سفید شد و به این جهت، این سه روز از هر ماه را ایّام‌البیض نامگذاری کرده اند و سپس ندا  آمد که ای آدم این 3 روز را برای تو و فرزندانت قرار دادیم، هر کس این 3 روز در هر ماه را روزه بگیرد، مانند این است که تمام عمرش را روزه گرفته است./1400/

ارسال نظرات