۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۱۴۵

کتاب درآمدی به آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه

کتاب درآمدی به آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه
انتشارات نشر المصطفی، کتاب درآمدی به آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه: مبانی نظری و کاربردهای آن با تاکید بر جنبه‌های تربیتی، را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در عرصه جهانی شدن ارتباطات پرسش ها و چالش های نوینی در حوزه علوم انسانی فراروی اندیشمندان مسلمان قرار گرفته که همه به‌نوعی برخاسته از انقلاب اسلامی است و مسئولیت دشوار حکومت در این اثر است.

دورانی که پایبندی به دین و سنت در مدیریت همه جانبه کشورها بسیار چالش برانگیز است. از این رو مطالعات و پژوهش‌های به روز، جامع، منسجم و کاربردی در حوزه دین بر اساس معیارهای معتبر جهانی به عمق و اصالت اندیشه‌های ناب بایسته و ضروری است. جلوگیری از انحرافات فکری و تربیتی پژوهندگان حوزه دین مهم و مورد عنایت تمامی بنیانگذاران این شجره طیبه به ویژه معمار بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمة الله علیه) و مقام معظم رهبری (دام ظله عالی) می باشد.

از زمان ظهور فناوری های نوین ارتباطی، آموزش و یادگیری ها کاملا متحول شده است. یکی از نمونه‌های بارز آن آموزش مجازی است. این آموزش ها در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به سرعت در حال گسترش است. حوزه‌های علمیه نیز آموزش مجازی را از چند سال پیش مطرح کرده و تا حدود زیادی توجه افراد را به خود جلب کرده است.

انتشارات مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)، کتاب درآمدی به آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه: مبانی نظری و کاربردهای آن با تاکید بر جنبه‌های تربیتی، نوشته محمدصادق شجاعی، به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

این کتاب از هشت فصل تشکیل شده است:

فصل نخست به عنوان آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه فرصت‌ها و چالش‌ها به معرفی جنبه های مثبت و منفی آموزش مجازی به ویژه در حوزه علمیه پرداخته شده است.

فصل دوم پیشینه و سیر تحول آموزش مجازی در ایران و جهان بحث و بررسی می شود.

فصل سوم با عنوان نظریه های یادگیری و فناوری های آنلاین به رویکردهای نظری در باب آموزش و دلالت‌های آن بر آموزش مجازی اختصاص یافته است.

فصل چهارم ضمن اشاره به الگوهای الگوهای طراحی آموزشی الگوی آموزشی تربیت محور در حوزه علمیه حوزه‌های علمی کانون و قرار گرفته است.

فصل پنجم تولید و آماده سازی محتوای مجازی با رویکردهای تربیتی در حوزه‌های علمی است در این فصل ضمن اشاره به فرآیند کلی تولید و آماده سازی محتوای مجازی و جنبه های تربیتی آن تاکید شده است.

فصل ششم مشارکت و تعامل در فرآیند آموزش مجازی بررسی شده است.

فصل هفتم ارزشیابی عملکرد در فرایند آموزش مجازی عنوان فصل بعدی این کتاب است.

فصل هشتم فصل پایانی این کتاب درباره ارزش‌ها ارزشیابی تربیت و آموزش مجازی همراه با معرفی دو مقیاس و نحوه استفاده از آن در فرایند آموزش مجازی حوزه می‌پردازد.

جمع بندی

این کتاب با هدف معرفی آموزش مجازی و نشان دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن برای حوزه‌های علمیه به چاپ رسیده است. در این کتاب روی این موضوع بحث شده است که آموزش مجازی در حوزه های علمیه چه کاربردهایی دارد و چگونه می توان برنامه های آموزشی را در مراکز حوزوی سنجش و ارزیابی کرد.

انتشارات مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)، کتاب درآمدی به آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه: مبانی نظری و کاربردهای آن با تاکید بر جنبه‌های تربیتی، در قطع رقعی و در 200 صفحه منتشر کرده است.

علاقه مندان به خرید این کتاب به انتشارات مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)، به آدرس: قم، ميدان شهدا، خيابان حجتيه، فروشگاه مركز بين المللي ترجمه و نشر المصطفي(صلي الله عليه و آله) تلفكس: 02537730517 مراجعه کنند./826/

کتاب درآمدی به آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات