۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۷۵۳۷۴
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس خبر داد؛

انتشار ۶۰ اثر پژوهشی با محوریت سید مرتضی علم الهدی

انتشار ۶۰ اثر پژوهشی با محوریت سید مرتضی علم الهدی
خراسان رضوی - مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار ۶۰ اثر پژوهشی با محوریت سید مرتضی علم الهدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، از انتشار ۶۰ اثر پژوهشی با محوریت سید مرتضی علم الهدی خبر داد و اظهار کرد: علی بن حسین بن موسی معروف به سید مرتضی علم‌الهدی محدث، فقیه، اصولی، متکلم، مفسر و ادیب در قرن ۵ و ۶ زندگی می‌کرد، وی حلقه وصل بین دوران شیخ مفید و شیخ طوسی است و از دانشمندان پر نفوذ شیعه بشمار می‌رود که به عقلانیت دینی و تفاهم و تقریب بین مذاهب اسلامی باورمند بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد سید مرتضی دو توصیه داشتند، نخست اینکه احیا آثار ایشان کار ارزشمندی است و دوم اینکه تحلیل اندیشه و شخصیت سید مرتضی در موضوعات تاریخی و ریشه شناسی کار بایسته‌ای است.

حجت الاسلام مرویان حسینی گفت: در همین راستا، مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث به اشراف آیت‌الله ری شهری قدم نخست را به عنوان یک کار مفصل پژوهشی به عهده گرفت و امروز ما ۴۰ کتاب از سید و ۲۰ کتاب درباره سید مرتضی که تحقیقات ارزشمندی است را در اختیار داریم.

وی افزود: با درخواست مجموعه دارالحدیث، تولیت معزر آستان قدس رضوی موافقت کردند مرحله چاپ این آثار توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی صورت گیرد، از همین روتمام آثار بازخوانی و اشکالات و ایرادات فنی و اعراب‌ها اصلاح شد و پس از آن توسط چاپخانه آستان قدس رضوی به چاپ رسید.

حجت الاسلام مرویان حسینی بیان کرد: نسبت به توصیه دوم مقام معطم رهبری، دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم، بیش از ۴۰ نشست علمی را با برجستگان حوزه و دانشگاه درباره افکار، اندیشه، شخصیت و دوران زندگی و همچنین مسائل فکری و اندیشه سید و آثار ایشان توسط اندیشمندان برگزار کرد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: چا پ۶۰ اثر و برگزاری ۴۰ نشست، ثمره همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی و مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث است که تقدیم به نخبگان، محققان و اندیشندان می‌شود.

ارسال نظرات