۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۶۷۵۵۴۳

اولین مرکز فوق تخصصی جراحی درمان ناباروری قم توسط آیت الله فاضل افتتاح شد

اولین مرکز فوق تخصصی جراحی درمان ناباروری قم توسط آیت الله فاضل افتتاح شد
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی درمان ناباروری قم، گفت: عدم فرزندآوری یکی از محصولات غرب در کشورمان است که باید کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فاضل لنکرانی در حاشیه افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی محدود درمان ناباروری طهورا همزمان با شب ولادت حضرت علی (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این که قم پایگاه علم، معنویت و انقلاب است و انتظار این است که این مراکز علمی که در توسعه دانش و علم و خدمت به مردم موثر باشد در این استان در همه ابعاد محقق شود.

رئیس مرگز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام تاکید کرد: این برای حوزه علمیه قم نیز مغتم است که در کنار مباحث فقهی و دینی فراوانی که در مسائل پزشکی داریم به این موضوعات ورود کردیم به طوری که در مرکز فقهی ائمه اطهار بیش از 10 سال است که بر روی فقه پزشکی کار می کنیم و چند سال است که با موسس این مرکز ارتباط علمی پزشکی داریم.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: در واقع ما یک خلائ را که در حوزه قم احساس می کردیم، عدم ارتباط فقها و مجتهدان در مسائل فقهی و دینی با متخصصان امر در مسائل پزشکی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این خلاء برطرف شده است و ارتباط خوبی با متخصصان پزشکی برقرار کردیم و از مسائل علمی آن ها بهره می گیریم و آن ها هم از مسائل دینی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل علمی که امروز بشر با علم به آن می رسد در دین ما بیان شده است و به نظر من این ارتباطات موجب تقویت علمی این گونه مراکز می شود و هم موجب تقویت دینی مردم خواهد شد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: در واقع مردم می ببینند مسائلی که 1400 سال قبل به وسیله دین بیان شده علم امروز آن ها را اثبات می کند.

وی ابراز داشت: در مباحث فقهی ناباروری حوزه مدت ها پیش ورود پیدا کرده است به عنوان مثال درخصوص تلقیح مصنوعی فقهای ما کتاب های زیادی را نوشته اند و بنده 15 سال پیش این موضوع را احصاء کردم که 15 طریق بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه بیان داشت: حوزه در زمینه فقهی خوب وارد شده است و یک حوزه فعال و پویا داریم به طوری که هیچ بحث پزشکی نیست که حوزه ورود پیدا نکرده باشد و تحقیق درمورد وضعیت فقهی آنها نکرده باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تاکید کرد: افتتاح این گونه مراکز و ارتباط مراکزی مانند طهورا با حوزه های علیمه هم غنای مباحث فقهی را زیاد می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این مراکز در زحماتی که متحمل می شوند در مسیری باشد که رضایت خداوند متعال را به همراه داشته باشد و نیاییم مسیری را در خلق ایجاد کنیم که مورد رضای الهی نباشد.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه توصیه ای هم به زوج های جوان کرد و بیان داشت: خداوند متکفل رزق بنده خودش است و جوانان باید ایمان خودشان را قوی کنند و هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی بیان داشت: البته هر کسی وظیفه دارد که کار و تلاش کند و بنده توصیه می کنم به سمت فرزندآوری پیش بروند و فکر نکنند هر کسی اولاد بیشتری داشته سختی و زحمت زیادی دارد نه شاید همین فرزندان افق هایی را برای بشر باز کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: عدم فرزندآوری یکی از محصولات غرب در کشورمان است که باید کنار گذاشته شود.

ارسال نظرات