۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۷۵۸۴۶
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت همسویی فعالیت های علمی حوزه با اخلاق و معنویت

ضرورت همسویی فعالیت های علمی حوزه با اخلاق و معنویت
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، بر ضرورت همسویی فعالیت های علمی و آموزشی حوزه با مباحث اخلاقی و معنوی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز نشست هم اندیشی و مهارت افزایی مدیران و معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان در خلیل شهر بهشهر با اشاره به این که مسائل تهذیبی و تربیتی در نظام آموزشی حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: بنای اصلی فعالیت های حوزه بر مدار توجه به معنویت، اجتناب از رذائل و آراسته بودن به فضائل ناب اخلاقی استوار بوده است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ، پاسدار و نشر دهنده ارزش های متعالی و اخلاق اسلامی بوده اند، افزود: همه تلاش عالمان بزرگ دینی در ادوار مختلف تاریخ احیای معنویت و ارزش های والای دینی و گسترش آن در جامعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که توجه ویژه به اخلاق و معنویت در حوزه موجب پرورش شخصیت های ارزشمندی در طول تاریخ حوزه های علمیه شده است، ادامه داد: این اهتمام جدی به مسائل اخلاقی موجب شده امروز گنجینه های نابی برای حوزویان به یادگار مانده که هر یک می توانند اسوه ای برای طلاب جوان حوزه باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق و معنویت همواره محور اصلی فعالیت حوزه های علمیه را در طول تاریخ تشکیل داده است، افزود: امروز نیز توجه به این دو اصل مهم همواره مورد تأکید برنامه ریزان و مدیران حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که زندگی یک طلبه و روحانی باید با معنویت، زهد و اخلاق ناب اسلامی آمیخته باشد، خاطرنشان کرد: عالمان و بزرگان دینی ما در طول تاریخ زندگی آنها بر همین اصل و مبنا استوار بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، علم و اخلاق را دو بال برای رشد و تعالی یک طلبه برشمرد و تصریح کرد: اگر علم و اخلاق همسو با هم حرکت کنند، ضمن این که می توانند موجب رشد و تعالی خود فرد شود، جامعه را نیز در مسیر صحیح هدایت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پرورش و تربیت طلاب مهذب، فاضل، نخبه و انقلابی یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: تحقق این هدف مهم نیازمند همسویی فعالیت های علمی حوزه با اخلاق و معنویت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، حوزه های علمیه را خاستگاه فضائل ناب اخلاقی و تربیتی معرفی کرد و افزود: طلاب بدون دو بال علم و اخلاق نمی توانند در مسیر رشد و تعالی حرکت کنند./950/

ارسال نظرات