۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۷۵۸۷۹
فرهنگ و جهش تولید (۲۳)؛

بستر گفتمانی جهش تولید ایجاد شود

بستر گفتمانی جهش تولید ایجاد شود
حجت الاسلام برزگران گفت: دولت از استعداد انسانی و منابع در تحقق شعار سال به صورت کامل استفاده نکرده است.

حجت الاسلام حسنعلی برزگران مدرس حوزه علمیه قم در گفت و گو با سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: صدا و سیما در بُعد رسانه و تببین شعار تا حدودی موفق بوده اند  اما رسانه به معنای  اعم چقدر توانسته در بُعد علمی و عملی موفق باشد، جریان رسانه ای حوزه چقدر توانسته است مخاطبش را به سوی  فضای علمی هدایت کند ظاهراً رسانه ها نیز در این میدان جهشی نداشتند.

وی با توجه به اهمیت بحث تولید افزود: مردم در متن زندگی خود جهش تولید را مشاهده نمی کنند و چه بسا قضیه معکوس است، هدایت گری وظیفه حوزه و روحانیت است اما متاسفانه در این وظیفه آنچنان که باید کوشا نبوده ایم و این کار به جهش نرسیده است.

حجت الاسلام برزگران گفت: دولت از استعداد انسانی و منابع در تحقق شعار سال به صورت کامل استفاده نکرده است البته در بُعد نظامی و شرکت های دانش بنیان در مبارزه با بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام جهش تولید به صورت کاملاً ملموس صورت پذیرفته است.

وی در پاسخ به راه حل به ثمر رسیدن جهش تولید عنوان کرد: گفتمان حرف اول است که باید به صورت یک ضرورت شکل بگیرد گفتمان سازی وظیفه رسانه و حوزه علمیه است و در مرحله دوم نوبت به قانونگذاری در جهت تسهیل تولید و جهش آن فرا می رسد.

ارسال نظرات