۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۵۹۲۳
حجت الاسلام والمسلمین نریمانی:

سکولاریسم زمینه ساز گسترش مکاتب ماتریالیسیم و اومانیسم در جامعه اسلامی است

سکولاریسم زمینه ساز گسترش مکاتب ماتریالیسیم و اومانیسم در جامعه اسلامی است
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین نریمانی گفت: سکولاریسم نه تنها دین را به نوعی تخطئه می کند، بلکه مکاتب ماتریالیسیم و اومانیسم را در جامعه اسلامی بسط و گسترش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان داشت: یکی از وجوه تمایز بین جامعه اسلامی و سایر جوامع، فعال بودن حوزه دین در سطح جامعه است و مدیریت این حوزه را نیز روحانیون و علما دین برعهده دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین با توجه به اینکه روحانیت جزوی از جامعه اسلامی محسوب می شود، همین عامل باعث ایجاد وظایفی برای این قشر می شود، وظایفی که در این برهه از تاریخ جهان اسلام بسیار حساس و کلیدی است.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی ادامه داد: روحانیون از یک سو باید به مساله تبلیغ و نشر معارف اسلامی بپردازند و از سوی دیگر در مقابل هجمه های دشمنان دین قرار بگیرند، یعنی عملا روحانیون و حوزویان اکنون در دو جبهه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه تخریب جایگاه روحانیت و مراکز دینی و حوزوی در دستور کار دشمنان دین و انقلاب است، بیان داشت: دشمن به خوبی به قدرت و جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی واقف است، بنابراین با تلاش های خود به دنبال از بین بردن این منزلت است کما اینکه این روزها شاهد تلاش بی سابقه برای خدشه وارد کردن  بدین جایگاه هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این میان دشمن عناصری وابسته به خود در مراکز دینی و حوزوی دارد و بی شک نقشه های خود در این باره را توسط این مهره ها پیدا می کند، لذا اینجاست که بصیرت و روحیه انقلابی به کمک روحانی و طلبه می آید.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود بیان داشت: دشمن ابتدا تحریف روحانیت در مَنظر جامعه اسلامی را در دستور کار خود قرار می دهد، بعد از تحریف وارد پروسه تخریب می شود و بعد از طی این دو مرحله عملا و به صورت خودکار شاهد اعتمادزدایی جامعه نسبت به روحانیت هستیم و این یعنی عملی شدن نیات دشمنان اسلام.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی بیان داشت: بنابراین زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با علما، روحانیون و طلاب همواره بر حوزه انقلابی تاکید داشته و دارند به خاطر همین توطئه های دشمنان است، زمانی که حوزه های علمیه ما منفعل نباشند و از روحیه مطالبه گری و انقلابی گری برخوردار باشند، بی شک حتی پیچیده ترین دسیسه ها برای تخریب چهره دین و روحانیت ناکارآمد خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: مساله دیگری که همواره همه ما به عینه شاهد آن بوده و هستیم، حضور روحانیت در بطن جامعه است، روحانیون و طلاب چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همواره نقش آفرین بوده و هستند، لذا دشمن این موضوع را هم مورد هجمه خود قرار داده است و به دنبال از بین بردن اعتماد عمومی مسلمین و جامعه اسلامی نسبت به روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه این توطئه بسیار خطرناک و در مسیر دین زدایی است، بیان داشت: جامعه اسلامی بدون عالم و روحانی چه تفاوتی با دیگر جوامع غیردینی دارد، زمانی که حوزویان و علما دین منزوی بشوند، آن زمان باید منتظر ورود باورهای سکولاریسم در جامعه باشیم، باوری که نه تنها دین را به نوعی تخطئه می کند، بلکه به معنای واقعی مکتب ماتریالیسیم و اومانیسم را در جامعه اسلامی بسط و گسترش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی بیان کرد: لذا شایسته است که هرگز اجازه ندهیم که ارتباط بین حوزه و جامعه قطع شود، زیرا تلاش های بسیاری از سوی معاندان و دین ستیزان برای قطع این ارتباط معنوی و ... در بین مسلمین در جریان است که باید با هوشمندی و بینش خود مانع از تحقق آن بشویم./1400/

ارسال نظرات