۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۷۵۷۸۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

بقاع مبترکه کرمانشاه به پنل های خورشیدی مجهز شده اند

بقاع مبترکه کرمانشاه به پنل های خورشیدی مجهز شده اند
کرمانشاه - حجت الاسلام صالحی گفت: اداره اوقاف به بخش های دانش بنیان ورود پیدا کرده است تا حدی که بقاع متبرکه استان کرمانشاه را به پنل ها و باطریهای خورشیدی مجهز کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حالی سال 99 را به پایان می رسانیم که در این سال شاهد سایه سنگین کرونا بر جامعه بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بی گمان اداره و سازمانی همانند اوقاف نیز از این وضعیت در امان نبوده است ولی با این وجود توانستیم این تهدیدها را به نوعی به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام صالحی در ادامه افزود: بسیاری از نیروهای اوقاف در سراسر کشور و این استان در طول یکسال اخیر که جامعه به نوعی با وضعیت کرونایی دست و پنجه نرم می کرد، ساماندهی شدند و در قالب گروه های جهادی و امدادی به مبارزه علیه این بیماری و کمک به جامعه برخواستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بنابراین در اولین قدم اداره کل اوقاق و امور خیریه استان کرمانشاه توانست از ظرفیت نیات واقفین در راه مبارزه با کرونا استفاده نماید.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه بیش از 24 هزار بسته معیشتی بین اقشار مختلف کرمانشاه در این مدت توسط اداره کل اوقاف توزیع شده است، تاکید کرد: ارزش این بسته های معیشتی توزیع شده در سطح استان مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از کارهایی که امسال توانستیم به آن دست پیدا کنیم، مساله ورود به حوزه های دانش بنیان و تولیدی در استان بود تا حدی که بیشتر بقاع متبرکه استان کرمانشاه را به پنل ها و باطری های خورشیدی مجهز کرده ایم.

حجت الاسلام صالحی عنوان داشت: در حال حاضر بیش از 200 کیلوولت انرژی توسط پنل های خورشیدی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه تولید می شود که این اقدامی ارزنده در بحث مدیریت و اداره این اماکن مقدس می باشد.

وی با اشاره به آغاز بسترهای ایجاد گلخانه در اراضی موقوفه استان کرمانشاه، گفت: همچنین در سالجاری 15 نفر از نیروهای شرکتی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان به نیروهای قرارداد دولتی تبدیل شده اند که با وجود شراییط کنونی این عدد مناسبی در بحث اشتغال برای این اداره کل می باشد./1400/

ارسال نظرات