۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۷۵۹۸۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت

ضرورت بهره گیری از مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید براین که اگر به دنبال موفقیت هستیم باید از توان و ظرفیت مردم بیشتر بهره گیریم، گفت: هر چیزی که مردمی شده با موفقیت پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در سومین مجمع سلامت استان که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با بیان این که انگیزه مشارکت اجتماعی نباید تنها مالی و مادی باشد، گفت: مشارکت اجتماعی منحصر به مسائل مالی و مادی نیست بلکه باید ظرفصت و فرصتی برای حضور و مشارکت مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها باشد.

وی با بیان این که باید از ظرفیت مردم در همه امور به خوبی استفاده شود، افزود: تلاش در جهت مشارکت اجتماعی مردم، احترام و شخصیت دادن به آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که مشارکت اجتماعی مردم در امور، یک کار جمعی و در میان گذاشتن مسائل با آنها است، ادامه داد: باید در مسائل مهمی همچون مجمع سلامت علاوه بر مسائل مادی، انگیزه انسانی و خدایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی کشور و محدودیت های مالی که دولت با آن مواجه است مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت بسیاار حائز اهمیت است، ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از مشارکت همه اقشار در این کار ارزشمند بهره گرفته شود و همه در این فیض مشارکت کنند.

وی با اشاره به این که باید در مشارکت اجتماعی از نقد و نظر مردم استفاده کنیم، افزود: هدف از مشارکت اجتماعی این است که ما خودمان را در معرض نقد و نظر مردم قرار دهیم و به ما مشاوره بدهند و نقد بررسی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که ما در حوزه سلامت نیز نیازمند سیاست های دفاعی هستیم که در این عرصه باید از کمک همه مردم استفاده کنیم، ادامه داد: ظرفیت بالایی که در مردم وجود دارد می تواند پشتوانه بسیار محکمی برای کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت بهره گیره از جایگاه خواص و افراد دارای جایگاه اجتماعی به منظور رساندن پیام های بهداشتی به مردم تأکید کرد و گفت: در ماه های محرم و صفر با حضور در بیش از 70 هیأت مذهبی از رامسر تا گلوگاه ضمن بیان اهمیت عزاداری بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی فعالان دینی و مذهبی تأکید کردم.

وی با تأکید براین که اگر به دنبال موفقیت هستیم باید از توان و ظرفیت مردم بیشتر بهره گیریم، ادامه داد: هر چیزی که مردمی شده با موفقیت پیش رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این که مشارکت اجتماعی برای آماده سازی عموم مردم در شرایط کرونایی ضروری است، خاطرنشان کرد: خیرین، مردم و اجتماع های بسیار خوبی که داریم که باید از توان و ظرفیت آنها بیش از پیش بهره گیریم و انگیزه ها را در حد مسائل مالی کاهش ندهیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که برای مقابله با کرونا باید از بسیج عمومی بهره گیریم، افزود: باید پیام های بهداشتی از طریق خواص به بدنه جامعه منتقل شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دنیایی که از حقوق بشر حرف می زند خود جز آلوده کننده ترین کشورها برای هوا، دریا و فضا در جهان هستند، ادامه داد: این مدعیان حقوق بشر  از معاهده های بین المللی  به راحتی از آنها خارج می شوند./950

ارسال نظرات