۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۷۵۹۹۴
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

افزایش ظرفیت پذیرش علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران مازندران

افزایش ظرفیت پذیرش علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ظرفیت پذیرش طلاب در حوزه علمیه خواهران استان را در سال گذشته۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این ظرفیت برای سال جدید به هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشستی خبری با اشاره فعالیت علمی 22 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف استان، گفت: تاکنون بیش از شش هزار طلبه از مدارس علمیه خواهران استان و جامعه الزهرا فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل هستند.

وی، مدارس علمیه خواهران را از جمله دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب مدرسه مستقل خواهران در کشور وجود نداشت، افزود: امروز حوزه علمیه خواهران در کنار هدفگذاری خود که تولید مجتهده و مبلغه آموزه های دینی است دو کار ویژه مهم را در دستور کار خود دارد که که مهم ترین آن تربیت یک بانوی فعال اجتماعی در حوزه زیست اجتماعی است.

حجت الاسلام قائمی، توجه به تربیت کادر مورد نیاز نظام اسلامی در سازمان ها و نهادهای مختلف را از دیگر کار ویژه های مورد توجه حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب خواهر در حوزه علمیه خواهران مازندران از سطوح دو تا چهار مشغول فراگیری علوم دینی هستند، افزود: در حال حاضر 42 طلبه خواهر در مقطع دکتری حوزه علمیه خواهران استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد 12 نفر به مرحله پایان نامه رسیدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین از فارغ التحصیلی دو هزار و 480 طلبه خواهر طی سال های گذشته در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: این تعداد طلبه فارغ التحصیل در قالب کانون های پانزده گانه فارغ التحصیلان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام قائمی همچنین به فعالیت و مشارکت فعال خواهران طلبه در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این که در این راستا 500 نفر از فارغ التحصیلان حوزوی در تهیه کمک های مؤمنانه، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده مشارکت فعال داشتند، بیان داشت: علاوه بر این 50 نفر از طلاب خواهر نیز در بحث تغسیل اموات کرونایی فعال بودند.

وی در ادامه سخنان خود به آغاز فرآیند ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران از 25 بهمن ماه اشاره کرد و با بیان این که علاقه مندان می توانند تا تیر ماه از طریق مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران ثبت نام کنند، ادامه داد: علاوه بر این مدارس علمیه خواهران استان نیز آمادگی ثبت نام از علاقه مندان ورود به حوزه علمیه خواهران را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به وضعیت آموزش در دوران کرونا اشاره کرد و با بیان این که حوزه علمیه خواهران از پیشگامان آموزش مجازی بوده است، افزود: این مرکز سابقه طولانی در آموزش غیر حضوری دارد و طبق نظر ستاد کرونا مناطقی که شرایط قرمز دارند و قابلیت آموزش حضوری در آنجا وجود ندارد از طریق سامانه آموزش مجازی و غیر حضوری در حال پیشبرد برنامه ها هستیم.

حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود ظرفیت پذیرش طلاب در حوزه علمیه خواهران استان را سال گذشته 600 نفر اعلام کرد و گفت: این ظرفیت برای سال جدید هزار نفر است.

وی سیاست حوزه علمیه خواهران را کیفی سازی در پذیرش و فعالیت های علمی عنوان کرد و با بیان این که توسعه کمی و کیفی مدارس را ایجاد و تقویت رشته های تخصصی دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: در همین راستا ارتقاء مدارس سطوح دو به سه از جمله اولویت های این مدیریت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که در پذیرش طلاب جدید به دنبال شناسایی افراد نخبه و مستعد هستیم، افزود: در همین راستا از ظرفیت آموزش و پرورش و همچنین حلقه های صالحین که بیش از 600 نفر از فارغ التحصیلان ما در آن فعال هستند استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که علوم انسانی نقش بسیار مهمی در تحولات فرهنگی جامعه بر عهده دارند، ادامه داد: به همین دلیل حوزه علوم انسانی و اسلامی نیازمند ورود نخبگان است که ما نیز در تلاش هستیم از افراد مستعد و نخبه برای تحصیل در حوزه دعوت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس کانون های نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران استان اشاره کرد و گفت: انجام امور فرهنگی برای خانواده های جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین تحکیم خانواده در این طرح مورد توجه است./950/

ارسال نظرات