۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۷۵۹۹۶
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی:

تعامل بین حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع مهمترین نیاز جهان اسلام است

تعامل بین حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع مهمترین نیاز جهان اسلام است
کرمانشاه - امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: تعامل بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع مهمترین و اصلی ترین نیاز جهان اسلام در این برهه از تاریخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی امروز در دیدار با جمعی از ائمه جمعه منطقه پاوه و اورامانات اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه های نظام اسلامی رعایت قوانین دینی و وجود زیرساخت های دینی در آن می باشد.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: با این وجود برخی از کشورهای اسلامی تنها نام اسلام را با خود یدک می کشند و در مقابل در عمل در مسیر خلاف جهان مسلمین حرکت می کنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ایران تنها کشور اسلامی است که هنوز از آرمان های اسلامی و دینی خود کوتاه نیامده است، تاکید کرد: تاب تحمل نظام اسلامی ایران برای بسیاری از دشمنان دین و اسلام به سر آمده است و دست به هر کاری می زنند که این نظام را به اجبار پای میز مذاکرات اجباری بکشانند که نتیجه آن چیزی جز باخت نیست.

ماموستا شیخی تصریح کرد: این تلاش دشمنان برای تسلیم انقلاب اسلامی ایران در راستای تضعیف جبهه مقاومت در منطقه، تقویت رژیم صهیونیستی، آسان کردن غارت ثروت جهان اسلام و... می باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید ارتباط و تعامل بین روحانیون اهل سنت و اهل تشیع بیشتر از پیش شود، تاکید کرد: تعامل بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع مهمترین و اصلی ترین نیاز جهان اسلام در این برهه از تاریخ است.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: زمانی که شاهد تعامل دو سویه بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع باشیم، آن زمان به عینه شاهد از بین رفتن بسیاری از توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان جهان اسلام خواهیم بود.

ماموستا شیخی با اشاره به اینکه داعیان برتری مذاهب اسلامی به نوعی سربازان دشمنان جهان اسلام هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از علما چه اهل سنت و چه اهل تشیع با بیانات نابخردانه خود عملا در خدمت نظام سلطه قرار دارند و عملکرد این دست از روحانیون و علما دینی برای جهان اسلام بسیار خطرناک و هزینه بردار است./1400/

ارسال نظرات