۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۷۶۰۳۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تقویت زیرساخت های پژوهشی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه های علمیه عملی می شود

تقویت زیرساخت های پژوهشی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه های علمیه عملی می شود
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: تقویت زیرساختهای پژوهشی با بهره‌گیری از ظرفیت نماینده ولی فقیه در استان، مدیریت حوزه علمیه و مدیران مدارس علمیه چهره عملی می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از اساتید حوزوی و روحانیون طرح هجرت، با بیان این مطلب که تحقیق و پژوهش مصنف، مولف، سخنران و ... بیشتر در نوشته ظهور و بروز پیدا می‌کند، با اشاره به روایتی از وجود نازنین حضرت علی علیه‌السلام؛ «عقول الفضلاء فی أطراف أقلامها»، اظهار داشت : خردورزیهای فرهیختگان بر کرانه قلمهایشان جلوه‌گر است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با بیان اینکه پژوهش روند سامان‌مند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده‌ها و فرضیه‌هاست، استفاده هدفمند از پدیده‌های موجود در جهت دست یافتن به راهکارهای عملی و فناوری‌ها از دیگر دستاوردهای پژوهشگری است که منجر به تولید دانش مقبول یا ابطال دانش غیر مقبول می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره بر ظرفیت بالای کرمانشاه در عرصه پژوهش، ضمن ارج نهادن بر اقدامات صورت گرفته در این زمینه، بر ساماندهی بیش از پیش فعالیتهای پژوهشی در این استان تاکید کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: تقویت زیر ساختهای پژوهشی در کرمانشاه با بهره‌گیری از ظرفیت نماینده محترم ولی فقیه در استان، مدیریت حوزه علمیه و مدیران مدارس علمیه چهره عملی به خود می گیرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: استفاده از ظرفیت بالای مدیران، اساتید، معاونین پژوهشی و طلاب گرانقدر در جهت فرهنگ‌سازی و ترویج پژوهش، تدوین و بازنگری ساختارهای پژوهشی متناسب با ظرفیت استان، رایزنی و تعامل با مجلات پژوهشی استان و کشور برای چاپ مقالات پژوهشی، ارتباط با ستاد مرکزی قم جهت نشر و حمایت‌های مادی و معنوی از پژوهشگران برتر و پیگیری مطالبات استعدادهای برتر و نخبگان عرصه‌های مختلف باید از دیگر برنامه‌های مدارس علمیه در استان کرمانشاه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رایزنی و تعامل با نهادهای برون حوزوی از دیگر اقداماتی است که باید بتوانیم آن را در سطح جامعه نهادینه سازیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در پایان دست یاری برای شکوفایی بیش از پیش فعالیتهای پژوهشی استان را به سمت همه فرهیختگان و دلسوزان دین و نظام و انقلاب در استان و کشور دراز می‌کنیم تا در مسیر ایجاد و بسط جامعه‌ای در تراز انقلاب اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت اقدامی کرده باشیم./1400/

ارسال نظرات