۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۰۸۸

درخت کاری علاج اشتغال زایی و فقر زدایی

درخت کاری علاج اشتغال زایی و فقر زدایی
حجت الاسلام جعفری گفت: احداث نخلستان توسط امیرالمونین بیشتر به علت مسائل اقتصادی است، در واقع با این کار اشتغال زایی و فقرزدایی مد نظر امام بوده است.

حجت الاسلام یعقوب جعفری مفسر قرآن در گفت گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا به مناسبت روز درختکاری گفت: در متون اسلامی نسبت به کاشت و محافظت از درخت  احادیث فراوانی داریم  در منابع تاریخی و کتب روایی مطالبی را داریم که به امر کشاورزی و کاشت درخت تشویق و سفارش نمودند، چنانکه پیامبر خدا فرمودند نخل و درخت براي خانواده درختكار، ‌بركت است و براي بازماندگان پس از آنان نيز اگر شكرگزار خداوند باشند نيز بركت است.

پؤوهشگر علوم قرآن و تفسیر ابراز داشت: در سیره پیشوایان دینی ما هم التزام به این کار دیده می شود امیرالمومنین بستان هایی  را به وجود آوردند که قبلاً وجود نداشت احداث نخلستان توسط امیرالمونین بیشتر به علت مسائل اقتصادی است حضرت باغ هایی را احداث نمودند و سپس وقت جامعه می کردند، در واقع  با این کار  اشتغال زایی و فقرزدایی مد نظر امام بوده است چرا که فقر موجب نااميدی و نااميدی موجب بی دينی و كفر می گردد.

نویسنده کتاب تفسیر کوثر اظهار داشت: برای استمرار تولید بایدبه فکر محیط زیست بود تا تخریب صورت نگیرد. زیرا آینده های دور و نزدیک زندگی در خطر خواهد بود، درختکاری نماد کشاورزی است نیاز به کشاورزی فراگیر است و هیچکس بی نیاز از آن نیست باید از سیره معصومین درست گرفت و به دنبال آباد کردن زمین های بایر باشیم با کاشت درخت هم به محیط زیست و هم به اقتصاد کشور کمک می شود، مسئولین باید نگاه ویژه ای به پتانسیل موجود در کشور بیندازند.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرمود: «مَنْ وَجَدَ ماءً وَ تُرابا ثُمَّ اِفْتَقَرَ فَاَبْعَدَهُ اللّهُ» کسی که آب و خاک داشته باشد و در عین حال فقیر زندگی کند، خداوند او را از رحمتش دور می‏کند یعنی تو وسایل ثروت را داشتی و از آن بهره نبردی پس خود مقصر می باشی، از اهمیت روز درختکاری غافل نباشیم.

ارسال نظرات