۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۷۶۱۰۶
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

جایگاه واقعی زن در غرب

جایگاه واقعی زن در غرب
حجت الاسلام خادمی گفت: غربی ها فقط از حیث مادی برای استفاده شهوانی به زن نگاه می کنند و دیدگاه غرب به زن یک دیدگاه مادی محض است.

حجت الاسلام سید محمد علی خادمی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در پاسخ به این سوال که زن در دیدگاه غرب چگونه است گفت: چیزی که می تواند برای ما درس عبرت باشد این است که دیدگاه غرب به زن یک دیدگاه مادی محض است.

حجت الاسلام خادمی با توجه به این نوع دیدگاه غرب به زن اشاره کرد: غربی ها از زن به عنوان یک وسیله ابزاری برای لذت بردن از غرایض شهوانی خود استفاده می کنند و به این مسئله که عاقبت این زن چه خواهد شد اصلا اهمیت نمیدهند.

استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به این آیه که خداوند کریم می فرماید :«يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً » « اى مردم از پروردگارتان كه شما را از نفس واحدى آفريد و جفتش را [نيز ] از او آفريد و از آن دو مردان و زنان بسيارى پراكنده كرد پروا داريد » اشاره کرد : خداوند زن و مرد را از یک ریشه آفریده است و هر دو را مکمل یکدیگر قرار داده است.

وی با اشاره به این که جایگاه زن در دیدگاه و منظر غرب بیشتر شبیه به عروسکی است برای بازی کردن، اذعان داشت: رکنی که باعث استحکام و انسجام بنیان خانواده می شود زن است چرا که این زن است که فرزند را تربیت میکند و تحویل جامعه میدهد؛ اما این مسئله در غرب بالعکس است و طوری پیشرفت کرده که بعد از مدت کوتاهی مرد از زن خسته شده و به دنبال یک زن دیگر می رود و این زن است که با فرزند میماند و جامعه فزند را به اسم و فامیل مادر مینامد.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه علت خسته شدن از زن و نادیده گرفتن ماهیت زن، ندانستن عاقبت ازدواج است گفت: همانطور که در دین مبین اسلام و در قران کریم هم گفته شده ازدواج به نحوی بین دختر و پسر الفت و محبّت برقرار می کند که خود زوجین هم متحیر خواهند شد.

عضو مجمع عمومی جامع مدرسین در پایان گفت: غربی ها چون به نعمت عقل بی توجه هستند و نمی دانند که کجا و چگونه این غریضه خود را ارضاع کنند بنابراین به شکل حیوانات با زنان برخورد می کند.

ارسال نظرات