۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۷۶۱۲۸
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی در استان های شمالی

ضرورت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی در استان های شمالی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های عظیم خدادای در استان های شمالی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز همزمان با روز درختکاری ضمن کاشت نهال در پارک جنگلی شهید زارع ساری گفت: آنچه از کاشت درخت مهم تر است نگهداشت آن است.

وی افزود: همانگونه که خداوند در قرآن فرموده باید سرمایه ها را به کسانی سپرد که دارای رشد فکری لازم باشند تا سرمایه ها را حیف و میل و ضایع نکنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، منابع طبیعی را سرمایه های عظیمی از سوی خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به حفظ و نگهداری این منابع ارزشمند بیش از پیش تلا و آسیب به این نعمت های خدادای به شدت پرهیز شود.

امام جمعه ساری با بیان این که نگهداشت این سرمایه عظیم نباید تنها در شعار خلاصه شود، ادامه داد: نباید در جایی که درخت کاشته می شود شاهد نبود وسایل و امکانات اطفا حریق باشیم.

وی با تأکید براین که استان های شمالی باید به پیشرفته ترین تجهیزات اطفا حریق مجهز شوند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های لازم برای حفظ و نگهداری از منابع ارزشمند طبیعی در این مناطق استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بدون امکانات و تجهیزات نمی توان از این منابع ارزشمند خدادای محافظت کرد، افزود: استان های شمالی بروزترین و پیشرفته ترین تجهیزات اطفای حریق اعم از زمینی و هوایی و همچنین بالاترین سطح آموزش های مهارتی و آموزشی را باید در اختیار داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که نهال های امروز به یاد شهدای اخیر این استان کاشته خواهد شد، تصریح کرد: باید یاد و خاطره این شهدای ارزشمند همواره در جامعه زنده و پویا بماند چون هر چه داریم به برکت جانفشانی های این شهدای گرانقدر است./950/

ارسال نظرات