۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۷۶۲۹۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روحانیت حلقه واسط مردم و رهبری نظام اسلامی است

روحانیت حلقه واسط مردم و رهبری نظام اسلامی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به روحانیان و ائمه جماعات، گفت: شما روحانیان واسطةالعقد بین نظام اسلامی و رهبری جامعه و بدنه مردم هستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با روحانیان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان، از فعالیت‌های اجتماعی و اقدامات عمرانی صورت گرفته به وسیله این قرارگاه با هدایت و محوریت روحانیان مبلغ و ائمه جماعات قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهترین و بیشترین استفاده را ببریم، خطاب به روحانیان مبلغ گفت: تلاش کنید در کنار کارهای تبلیغی و تربیتی، با کمک سپاه اقدامات خدماتی را در منطقه انجام دهید تا بتوانید نقش اجتماعی خود را بهتر و بیشتر ایفا کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه اگر این‌گونه اقدامات با محوریت روحانیت انجام شود اثرگذاری بیشتری دارد، تصریح کرد: بر این اساس باید ائمه جماعات در مناطق مختلف در ایفای خدمات اجتماعی و فعالیت‌های جهادی نقش محوری داشته باشند، البته این محوریت، محوریت شخص نیست بلکه محوریت جایگاه امامت جمعه و نظام اسلامی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مسجد از ابتدا نقش محوری داشته و در شئون مختلف نقش‌آفرین بوده است؛ ازاین‌رو اکنون هم باید مساجد با محوریت امام مسجد در بخش‌های مختلف نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: حکومت طاغوت تلاش می‌کرد این محوریت را از امامان جماعت سلب کند؛ اما در نظام اسلامی نقش‌های چندگانه مساجد با هدایت و محوریت روحانیت در حال احیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه بر مشارکت خانواده‌های روحانیان در خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق تبلیغی و روستایی تأکید کرد و خطاب به روحانیان، گفت: خانواده‌های خود را هم در این زمینه ورود دهید تا در کنار شما به‌ویژه در بخش بانوان خدمات اجتماعی و فرهنگی انجام دهند، زیرا در این صورت اولاً خانواده‌های شما در روستاها و مناطق با مردم ارتباط داشته و احساس غربت نمی‌کنند و در ثانی در می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی و تربیتی جامعه نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی روحانیان و ائمه جماعات و خانواده‌های آن‌ها برای ایفای بهتر نقش تبلیغی و اجتماعی، اظهار کرد: اگر خانواده روحانیان مبلغ در روستاها همراه و همگام آن‌ها باشند ماندگاری و دلگرمی روحانی در روستا افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه خطاب به روحانیان، افزود: تلاش کنید با اقدامات و فعالیت‌های خود مردم را همراه نظام کنید و با گفتار و عمل خود نارضایتی‌هایی که گاهی مسئولان برای مردم ایجاد می‌کنند را جبران کنید تا مردم از نظام فاصله نگیرند.

وی تصریح کرد: شما روحانیان واسطةالعقد بین نظام اسلامی و رهبری جامعه و بدنه مردم هستید و باید این نقش را به نحو احسن ایفا کنید تا خدای‌ناکرده برخی از کسانی که بد عمل می‌کنند، نتوانند بین مردم و نظام فاصله بیندازند و در جامعه دوگانگی ایجاد کنند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع)، به تبیین حدیثی از این امام همام پرداخت و گفت: امام موسی کاظم (ع) می‌فرماید: «إنَّ أعظَمَ الناسِ قَدْراً الذی لا یرَی الدنیا لِنَفْسِهِ خَطراً» و تأکید می‌کند ارجمندترین مردم کسی است که دنیا را مایه ارزش خود نداند.

وی افزود: کلمه دنیا از کلمه دنی نشئت گرفته است، بر این اساس کسی که به دنیا دل ببندد از دنیا پست‌تر می‌شود؛ اما کسی که دل به دنیا ندهد از همه دنیا و مافی‌ها برتر می‌شود./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات