۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۷۶۳۴۷
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

وجود اختلاس در دستگاه های اجرایی، محصول بی توجه به فریضه امر به معروف است

وجود اختلاس در دستگاه های اجرایی، محصول بی توجه به فریضه امر به معروف است
مازندران - محمدی، وجود اختلاس یا ارتشا در دستگاه های اجرایی را نشان دهنده بی توجهی محض به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آن مجموعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مهرداد محمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران  در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که اوقاف و امور خیریه زمینه‌ساز خیر برای مردم و نسل های آینده است، گفت: همه تلاش ما این است در دستگاه اداری که به عنوان خدمت‌رسانان مردم هستند، زمینه خدمت بهتر را فراهم کنیم و مردم از دستگاه‌های اجرایی راضی باشند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به این که در آستانه عید نوروز، بقاع متبرکه و مجموعه اوقاف کار پر زحمتی را بر عهده دارند، افزود: ورود زائران و گردشگران به امامزادگان زمینه‌ای را برای خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم می کند.
 
محمدی در ادامه به شرایط کرونایی و نیاز به فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و ایجاد زمینه برای ارتقای معنویت مردم در بقاع متبرکه بسیار مهم است که می‌تواند با برنامه‌های متنوع  فرهنگی در این راستا اقدامات خوبی انجام داد.
 
وی با اشاره به حضور مردم در روز 22 بهمن با وجود شرایط کرونایی، بیان کرد: مردم نشان دادند که پای نظام و آرمان های انقلاب ایستاده اند و ما نیز باید هرچه می‌توانیم برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم تلاش کنیم.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تأکید براین که ما باید مردم را به سمت خیر تتشویق کنیم، تصریح کرد: باید از همه آحاد مردم برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.
 
محمدی در ادامه سخنان خود به رویکردهای جدید در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: با توجه به شکل گیری معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری در این ستاد، زمینه حضور و فعالیت گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شده است.
 
وی، تبلیغ و فرهنگ را یکی از عرصه های مهم امر به معروف و نهی از  منکر دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت های مردمی جهت تقویت فرهنگ وقف به عنوان یک احسان ماندگار در جامعه بیشتر بهره گرفته شود.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به وجود گروه های تخصصی در عرصه هایی نظیر حجاب و عفاف و تفریحات سالم، بیان داشت: خوشبختانه با حمایت های قوه قضائیه بحث حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیشتر تقویت خواهد شد.
 
وی بر ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه های اجرایی تأکید کرد و افزود: وظیفه اصلی شورا در دستگاه‌ها سیاست‌گذاری است و اجرای آن به عهده همه افرادی است که در دستگاه‌‌ها حضور دارند.
 
محمدی با بیان این که نخستین دغدغه باید دسترسی آسان مردم به دستگاه ها باشد، خاطرنشان کرد:  همچنین باید زمینه تذکر و دعوت به خیر برای افرادی که در آن مجموعه هستند فراهم شود.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، وجود اختلاس یا ارتشا در دستگاه های اجرایی را نشان دهنده بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آن مجموعه دانست و تصریح کرد: مدیران باید در معرض نقد و انتقاد باشند و نظام پیشنهادات فعال باشد.
 
وی با تأکید براین که باید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر با تلاش و هم افزایی در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود، بیان داشت: در این راستا مساجد و بقاع متبرکه می توانند نقش مؤثری در تحقق این سیاست های مهم ایفا کنند./950/
ارسال نظرات