۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۷۶۲۴۴
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

تحصیل ۵۰ طلبه سطح چهار در حوزه علمیه خواهران مازندران

تحصیل ۵۰ طلبه سطح چهار در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از تحصیل ۵۰ طلبه سطح چهار در رشته‌های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با بیان این که در حال حاضر رشته های کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول در شهرهای ساری، جویبار، بابل و تنکابن فعال هستند، افزود: بیش از 350 طلبه در این رشته های تخصصی مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به آغاز فعالیت علمی سطح چهار از سال 96 در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود 50 طلبه سطح چهار در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده فعالیت علمی دارند.

حجت الاسلام قائمی در ادامه افزود: تاکنون نیز بیش از 150 طلبه در مقطع سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران فارغ التحصیل شده اند.

وی همچنین از تلاش برای اخذ مجوز رشته های تخصصی، معارف قرآنی حدیث شیعه، مشاوره خانواده، اخلاق و تربیت اسلامی، فلسفه، تاریخ اسلام و کلام با گرایش مهدویت در مقطه سه سطح حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران به استقبال مناسب خواهران طلبه برای تحصیل در رشته های تخصصی اشاره کرد و افزود: به همین دلیل در تلاش هستیم زمینه را برای تحصیل علاقه مندان در رشته های تخصصی مورد نیاز حوزه علمیه استان فراهم کنیم.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرد و با بیان این که خواهران طلبه هر ساله در جشنواره های علمی حضور پررنگی دارند، ادامه داد: در همین راستا دو جشنواره علامه استانی و همچنین جشنواره سعید العلما در استان فعال است که حضور خواهران پژوهشگر طلبه در این دو رویداد مهم علمی همواره با کسب رتبه های ارزشمندی همراه بوده است.

وی با بیان این که نخستین دوره جشنواره سعید العلما در بابل برگزار شد، بیان داشت: این جشنواره به دلیل استقبال مناسب طلاب به یک رویداد ملی تبدیل شده و به صورت یک جشنواره دو سالانه ملی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به برگزاری نشست های علمی مشترک با سایر مراکز دانشگاهی و حوزوی استان اشاره کرد و با بیان این که به دنبال توسعه فعالیت های پژوهشی با سایر مراکز علمی هستیم، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران استان ظرفیت بالایی در فعالیت های علمی و پژوهشی دارد که در تلاش هستیم با تعامل بیشتر با سایر مراکز علمی آن را تقویت کنیم.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل مشترک حوزه علمیه خواهران مازندران با سازمان ها و نهادهای آموزشی و تبلیغی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طلاب فار التحصیل ما در طرح مدارس امین آموزش و پرورش مشارکت جدی دارند.

وی با بیان این که بیش از 80 درصد طلاب خواهری که در طرح مدارس امین به صورت جهادی فعالیت می کنند، ادامه داد: در حال حاضر 200 نفر از طلاب خواهر در برنامه های فرهنگی و تبلیغی مدارس آموزش و پرورش مشارکت دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به فعالیت های اجتماعی طلاب خواهر در مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طلاب با تشکیل کانون های خانواده در جهت تقویت بنیان خانواده گام های مؤثری بر می دارند.

حجت الاسلام قائمی در ادامه به فعالیت تبلیغی بیش از هزار خواهر طلبه در سطح استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت و توان بالای خواهران طلبه بیش از پیش در فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و دینی استفاده شود.

وی همچنین به فعالیت کانون ها و انجمن های علمی در سطح مدارس علمیه خواهران مازندران اشاره کرد و افزود: این کانون ها در سطوح فار التحصیلان و همچنین طلاب خواهر در حال تحصیل فعال است./950/

ارسال نظرات