۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۷۶۳۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندرران:

مسؤولان هیأت نظارت در تأیید صلاحیت ها نباید تسلیم فشارها شوند

مسؤولان هیأت نظارت در تأیید صلاحیت ها نباید تسلیم فشارها شوند
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید براین که مسؤولان هیأت نظارت بر انتخابات نباید تسلیم فشارها شوند، گفت: باید بدون فشار، نظر، تعصب و روابط به بررسی صلاحیت افراد پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران دوشنبه شب در دیدار اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای استان، دوام نظام را به حضور و بروز مردم دانست و گفت: این انقلاب مشروعیت فقهی و الهی خود را از بعثت و غدیر و الگوی خود را از عاشورا و قدرت، اقتدار و صلابت خود را از مردم و فلسفه، معنا و مفهوم خود را از انتظار گرفته است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی فرصت حضور مردم و تصمیم گیری مردم و قدرت انتخاب را فراهم کرده است، افزود: این نعمت ارزشمند در انتخاب اصلح است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روی تأکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، نشانه ای مهم از ایستادن ملت پای نظام و انقلاب است و این مسأله موجب ناامیدی دشمنان و مأیوس شدن آنها از فشارها و تحریم ها علیه این کشور خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که نظارت در انتخابات باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نباید چشم ها را روی هم گذاشت و تأیید صلاحیت کرد که مشکلات زیادی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مسؤولان حوزه نظارت بر انتخابات باید بررسی درستی نسبت به کاندیداها داشته باشند، افزود: باید کسانی مورد تأیید قرار گیرند که به حق صالح و اصلح باشند حتی اگر تعدادشان زیاد نباشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اگر خدای ناکرده مسؤولان این بخش کار و وظیفه خود را جدی نگیرند در فسادهای بعدی اینها سهیم خواهند بود، تصریح کرد: در تأیید صلاحیت ها علاوه بر سوابق فرد، سوابق خانوادگی کاندیداها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مسؤولان هیأت نظارت بر انتخابات نباید تسلیم فشارهای دیگران شوند، ادامه داد: باید بدون فشار، نظر، تعصب و روابط به بررسی صلاحیت افراد پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید دلیل لغزش شوراهای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، افزود: باید با بررسی دقیق متوجه شد آیا همه مشکلات به ضعف اشخاص مربوط می شود یا این که ساختار و قوانین و مقررات بستر ساز فساد می شوند و اگر این گونه است باید ساختارها را اصلاح کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید نسبت به هزینه های انتخاباتی دوره های گذشته و همچنین کاندیداهای این دوره نظارت جدی صورت گیرد، بیان داشت: کسانی که هزینه های زیادی در انتخابات می کنند نشان دهنده آن است که آن نامزد برای خود محاسبات اقتصادی کرده است./950/

ارسال نظرات