۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۶۴۲۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله نظری به عهد خود با انقلاب، امام و رهبری تا آخرین لحظه پایبند بود

آیت الله نظری به عهد خود با انقلاب، امام و رهبری تا آخرین لحظه پایبند بود
مازندران - نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت الله نظری(ره) را عالم عامل انقلابی معرفی کرد و گفت: ایشان به عهد خود با انقلاب، امام و رهبری تا آخرین لحظه پایبند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه، که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسجد جامع ساری برگزار شد، جهل و نادانی را عامل همه بدبختی ها برشمرد و گفت: افراد جاهل نزد خداوند متعال مقامی ندارند و انسان های حقیری هستند.

وی با اشاره به این که انسان عالم، حامل علم است، افزود: عزت و علم به جان عالم می آید و عالم را عزیز می کند و عالم عزیز است چون علم عزیز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عالم با عمل به علم خود عمل می کند، گفت: اگر عالم به علم خود عمل نکند با جملات و کلمات سنگینی با او برخورد می شود.

آیت الله توکل با تأکید براین که اگر عالم عامل شد و به علم خود عامل نبود آنقدر حقیر است که با حقارت با او برخورد می شود، تصریح کرد: اگر انسان عالم شد و به عمل خود عامل بود و آنچه که می گفت ابتدا خود به آن عمل می کرد و بعد برای دیگران بیان می کرد با او با صلابت و ارزش برخورد می شود.

استاد برجسته حوزه با بیان این که تعبیر عالم با عمل تعبیر بالایی است، خاطرنشان کرد: همه آسمان و زمین به برکت این چنین عالمی استغفار می کنند.

وی با اشاره به این که جلوه دنیا خیلی ها را زمین زده و از وادی دین بیرون برده است، بیان داشت: آیت الله نظری خادم الشریعه عمری بر روی یک حصیر و در یک اتاق حقیرانه کتب اهل بیت(ع) را مطالعه می کرد.

آیت الله توکل با بیان این که نگاه به چهره عالم عبادت است، تصریح کرد: این عزت برای یک عالم است که نگاه به چهره او افتخار است.

آیت الله نظری نسبت به جاذبه های دنیا بی اعتنای محض بود

وی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه نسبت به دنیا و زرق و برق های آن کاملاً بی اعتنا بود، خاطرنشان کرد: زهد و ساده زیستی از در و دیوار بیت آیت الله نظری می بارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آیت الله نظری نسبت به جلوه ها و جذبه های دنیا کاملاً بی اعتنا بود، تصریح کرد: این نتیجه باور درون این عالم ربانی بود که سال ها زاهدانه زندگی کرد.

آیت الله توکل با بیان این که زهد و ساده زیستی آیت الله نظری خادم الشریعه نتیجه باور و اخلاص ایشان بود، خاطرنشان کرد: وقتی کار برای خدا و از روی اخلاص باشد این گونه موجب جذب قلوب می شود.

وی با اشاره به این که مردم بی جهت نسبت به فردی ابراز ارادت و علاقه نمی کنند و باید چیزی در دل ببینند تا ابراز محبت در دل به وجود بیاید، تصریح کرد: آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) در دل مردم جای داشت و در جان مردم مستقر بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسیدن به مقام و جایگاه شخصیتی همچون آیت الله نظری خادم الشریعه، سال ها زهد، ساده زیستی، تهذیب نفس، دوری از جلوه های دنیوی و بی توجهی به زرق و برق های دنیا را می طلبد، بیان داشت: مقام های عالی را به همین راحتی به افراد نمی دهند و تلاش بسیار می خواهد.

آیت الله توکل با اشاره به این که آیت الله نظری خادم الشریعه تنها برای ساری و مازندران نبود بلکه متعلق به عالم اسلام بود و همه عزادار این عالم وارسته هستند، افزود: به طور حتم فقدان چنین شخصیتی ضربه سنگینی است که جای ایشان پر نخواهد شد.

وی با بیان این که آیت الله نظری در فقه، اصول، کلام، اخلاق و فلسفه استادی جامع بودند، ادامه داد: این عالم ربانی دستگیر مردم بودند و در رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان همواره دغدغه داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که جایگاه عالم عامل بسیار بالاتر و مهم تر است، افزود: اگر چنین عالمی انقلابی هم باشد خیلی مهم تر خواهد بود.

آیت الله نظری تا آخرین نفس پای امام، رهبری و انقلاب ایستاد

آیت الله توکل با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه انقلابی پس از انقلاب نبود، خاطرنشان کرد: این عالم انقلابی، مرد میدان قبل از انقلاب بود و در جریان مبارزات نهضت انقلاب، بدون هیچ ترس و واهمه ای در صحنه مبارزه علیه رژیم طاغوت همراه امام راحل بود.

وی با اشاره به این که خیلی ها انقلابی قبل از انقلاب هم بودند اما نتوانستند تا آخر عمر روی خط انقلاب بیاستند و کم آوردند و راه خود را جدا کردند و در مسیر دیگری قرار گرفتند، بیان داشت: آیت الله نظری قبل از انقلاب با امام راحل بود، بعد از انقلاب نیز با امام بود و در زمان رهبری، مقام معظم رهبری نیز همراه ایشان بودند و تا نفس آخر همان چیزی را که اول کار می گفت بیان می کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه سخنان خود ابراز محبت به اهل بیت(ع) را یکی دیگر از ویژگی های آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی، علم، عمل، زهد، تقوا، دوری از جاذبه های دنیوی، انقلابی و ولایی بودن را در کنار هم داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود احیاء فرهنگ غدیر با پایه گذاری دهه غدیر را از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگار آیت الله نظری خادم الشریعه برشمرد و افزود: این فقیه وارسته می دانست اگر غدیر احیاء شود راه و مسیر امام علی(ع) گم نخواهد شد و با تبعیت از ولایت و رهبری ادامه خواهد یافت./950/

ارسال نظرات