۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۷۶۴۳۹
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست و همایش بسنده شود

در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست و همایش بسنده شود
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود و باید به عرصه‌های مختلف توجه کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اعضای قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب با حضور در مرکز خدمات با حجت الاسلام و المسلمین ربانی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه در سالروز دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب قرار داریم، گفت: مقام معظم رهبری در این جلسه نسبت به انقلابی ماندن حوزه بسیار تأکید کردند و فرمودند که درباره راه‌های صحیح ترویج تفکرات انقلابی برنامه‌ریزی شود.

بدون حمایت بزرگان و نهادهای حوزوی نمی توانیم حرکتی بکنیم

وی بیان کرد: از همان موقع اقداماتی درباره این موضوع صورت گرفت و اعتقاد داشتیم که در این زمینه نمی‌شود تک روی کرد و بدون حمایت بزرگان حوزه و همکاری نهادهای حوزوی نمی‌توانیم حرکت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شورای طرح و برنامه حوزه این موضوع مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت و به مدت دو ماه شش نفر از معاونین و شش نفر از هیئت رئیسه مجمع جلساتی را برگزار کردند و مصوبات خوبی در موضوعات تعریف بایدها، سیاست‌ها، نبایدها و راهکارهای حوزه انقلابی به تصویب رسید و این مصوبات از طریق طرح و برنامه به شورای عالی حوزه ارائه شد.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که صورت گرفت تشکیل شورای سیاست‌گذاری حوزه انقلابی در مجمع نمایندگان طلاب بود که الحمدالله فعالیت خود را آغاز کرده است ولی برای اجرای برنامه‌های مجمع در این موضوع نیازمند حمایت مسئولان حوزوی هستیم.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه نیاز است نیروهای بالقوه حوزه به فعلیت برسد، گفت: نیروهای برجسته انسانی در حوزه وجود دارد که ان شاء الله با تلاش و برنامه‌ریزی‌ها و سازمان‌دهی‌ها به فعلیت خواهند رسید.

نباید همه کارهای حوزه را از مدیریت انتظار داشته باشیم

وی بیان کرد: نباید همه کارهای حوزه را از مدیریت حوزه انتظار داشته باشیم، بلکه نیاز است مجموعه‌های دیگری که در حوزه هستند به‌عنوان مجموعه‌های مکمل، کارهای حوزه را تکمیل کنند و پیش ببرند. یکی از آن بازوهای ارزشمند مجمع نمایندگان طلاب است که می‌تواند قدم‌های مؤثری بردارد.

وی گفت: توجه به مسئله حوزه انقلابی یکی از مسائل مهم حوزه است که باید از مسائل تضعیف کننده حفظ و حراست شود.

در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه، انقلابی است و باید این روحیه انقلابی حفظ شود، افزود: قبل از هر چیزی حفاظت باید از نظر فکری، فرهنگی، تبیین مفاهیم ارزشی و بایسته‌های حوزه باشد و اگر این امور انجام شود روحیه حماسی، فداکاری و انقلابی در حوزه به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه در عرصه‌های جنگ تحمیلی و دفاع از حرم و کمک‌رسانی به مردم از جمله در سیل و زلزله و مقابله با کرونا پیشتاز بوده است که این نشان از وجود روحیه حماسی، فداکاری و ایثار در میان طلاب و روحانیون است که باید این روحیه تقویت و حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: از تلاش‌های مجمع نمایندگان طلاب که به مسئله حوزه انقلابی توجه دارد و تلاش می‌کند با اندیشه ورزی و تدبیر با بزرگان حوزه و استفاده از مجموعه‌های مختلف حوزوی این کار ارزشمند را به جلو ببرد تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود و باید به عرصه‌های مختلف توجه کرد.

در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود

گزارش عملکرد قرارگاه حوزه انقلابی

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام امینی اطهر مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی گزارشی از اقدامات این قرارگاه ارائه کرد.

وی گفت: قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ که فرمودند: «حوزه علمیه باید انقلابی بماند» و خطر انقلاب زدایی و انحراف از مکتب امام (ره) را به حوزه‌های علمیه گوشزد کردند تشکیل و از سال ۹۶ آغاز شده است.

مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی تصریح کرد: برای انجام منویات مقام معظم رهبری، شورای عالی حوزه‌های علمیه در سال 1395مصوبه‌ای تحت عنوان طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه تصویب کرد و مجمع نمایندگان طلاب و فضلا بعد از تصویب آئین‌نامه قرارگاه حوزه انقلابی دفتر قرارگاه حوزه انقلابی را رسماً در مدرسه فیضیه در سال ۱۳۹۶ ایجاد نمود.

وی گفت: قرارگاه حوزه انقلابی تحت نظر شورای سیاست‌گذاری حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب فعالیت می‌کند و ریاست قرارگاه به عهده حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد است.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: قرارگاه تاکنون شش هیئت اندیشه‌ورز آموزشی، پژوهشی، فرهنگی تبلیغی، تربیتی اخلاقی، سیاسی اجتماعی، رسانه و فضای مجازی متشکل از نخبگان و اساتید برجسته جهت ارتقای جایگاه حوزه انقلابی را اندازی کرده است .

وی گفت: این قرارگاه تاکنون در دهه بصیرت و دهه فجر ۱۳۹۹ تعداد ۱۴ نشست بصیرتی با موضوعات روز و مطالبات مقام معظم رهبری برگزار نموده است.

حسین عجمی
ارسال نظرات