۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۷۶۵۱۳
معاون تهذیب مدارس سفیران هدایت قم عنوان کرد؛

مبعث بزرگترین هدیه الهی به بشریت

مبعث بزرگترین هدیه الهی به بشریت
حجت الاسلام مقدم گفت: خداوند برای زدودن جهل و نادانی بشریت پیامبر را مبعوث کرده است، مبعث یکی از بزرگترین نعمت های پروردگار عالم به بشریت است.

حجت الاسلام حبیب مقدم معاون تهذیب مدارس سفیران هدایت قم به مناسبت بعثت پیامبر در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به آیه ۱۶۴ آل عمران گفت: در این آیۀ با عظمت به اهمیت بعثت نبی مکرم اسلام و اینکه خداوند بر مومنین منت نهاد و پیامبری از جنس آنها به عنوان پیامبر برگزیده، اشاره شده است.

مدرس حوزه علمیه با توجه به عنایت خداوند به مومنین ابراز داشت: خداوند متعال نعمت های مادی و معنوی فراوانی به ما عطا کرده است اما در مقابل هیچ کدام بر ما منت ننهاد و تنها جایی که اشاره می کند و به مومنین عنایت کرده است، نعمت نبی مکرم اسلام است که خداوند برای زدودن جهل و نادانی بشریت، پیامبر را به همراه او مبعوث کرده است؛ بعثت یکی از بزرگترین نعمت های پروردگار عالم است.

وی با اشاره به آیه 33 سوره انفال بیان کرد: در روایات دو چیز مایه امنیت زمین بیان شده است یکی نبی مکرم اسلام و دیگری استغفار است یعنی یکی از دو چیزی که امنیت زمین را فراهم می‌کند وجود پیامبر گرامی اسلام است.

مسؤول معاونت تهذیب سفیران هدایت قم گفت: خداوند متعال پیامبر را مبعوث کرد تا آیات خدا را برای شما تلاوت کند و وحی الهی را بیان نماید چرا که عقل به تنهایی نمی تواند بشر را به سعادت برساند و خداوند وحی را به کمک خرد انسان فرستاده است.

حجت الاسلام مقدم با توجه به فلسفه بعثت اظهار داشت: از فلسفه  های بعثت می توان به تلاوت آیات خداوند و رساندن انسان به طهارت و پاکی اشاره کرد، همچنین یکی از امتیازات والای دین اسلام توجه به علم و دانش است، دین اسلام دین اندیشیدن و تولید دانش است و ماموریت دیگر پیامبر ارزانی حکمت است که انسان هایی حکیم تربیت کند.

مدرس حوزه علمیه در پایان با اشاره به موهبت الهی بودن مبعث پیامبر عنوان کرد: با مبعوث شدن پیامبر، انفجار نوری به وجود آمد که بشریت را از ظلمت و تاریکی برهاند و به روشنایی و سعادت راهنمایی کند، دین اسلام دینی است که با رهبانیت مخالف است و انسان ها را به زیست اجتماعی سفارش می کند و اسلام دینی است که به دنیا و آخرت انسان توجه دارد و بر ماست که دقیق آنها را تبیین کنیم.

ارسال نظرات