۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۶۵۵۶
آیت الله سعیدی تصریح کرد؛

فساد و شرارت دلال های دانه درشت؛ مهم ترین چالش امروز جامعه

فساد و شرارت دلال های دانه درشت؛ مهم ترین چالش امروز جامعه
امام جمعه قم با انتقاد از گرانی های افسارگسیخته و اوضاع آشفته بازار تأکید کرد: فساد و شرارت دلال های دانه درشت، چالش امروز جامعه ما است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه قم با اشاره به جدال میان جبهه حق و باطل در طول تاریخ گفت: از گذشته تا به امروز میان طرفداران جبهه باطل و مروجان آن و جبهه حق یک جدال بزرگ وجود داشته است.

وی ادامه داد: طرفداران جبهه باطل همواره برای چیره شدن بر جبهه حق تلاش کرده اند، اما خدای سبحان این امکان را به آنها نمی دهد و وعده داده است که دین همواره در مسیر کمال قرار دارد و به قله های کمال می رسد.

آیت الله سعیدی آیه شریفه «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: «یریدون» برای استمرار به کار می رود و این یعنی دین ستیزی دشمنان دائمی و بی وقفه بوده و این در حالی است که دین و احکام الهی نور بوده و دشمن نی با این نور مخالفت می کند و تلاش دارد تا فروغ دین خدا را خاموش کند.

امام جمعه قم تلاش ها و ترفندهای دشمن برای مبارزه با دین الهی را به مثابه تلاش یک انسان جاهل برای خاموش سازی نور خورشید دانست و ابراز کرد: دشمن بیشتر از طریق تبلیغات و سخنان شبهه افکن با دین الهی مبارزه می کند؛ این در حالی است که خداوند به طرفداران حق وعده پیروزی داده و فروغ و درخشش دین خود را نه تنها حفظ می کند، بلکه آن را گسترش هم می دهد.

وی با اشاره به دشمنی های یهود و نصاری با دین مبین اسلام تصریح کرد: کفار بدانند با پیروزی وعده حق مواجه بوده و محکوم به شکست هستند.

به گزارش رسا، آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند متعال با بعثت نبی مکرم اسلام(ص) باب قرائت صحیح از معارف دین را گشودند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و بیان کرد: امروز باید دانست که عظمت و اقتدار کشور مرهون ایثار شهدای بزرگوار و خانواده های محترم آنها است.

وی مناسبت های ماه مبارک شعبان را مورد توجه قرار داد و ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) در روایتی فرمودند هر کس ما اهل بیت(ع) را با قلبش دوست داشته باشد و با اعضا و جوارحش ما را یاری کند، در بهشت برین با ما خواهد بود.

فساد و شرارت دلال های دانه درشت، چالش امروز جامعه ما است

آیت الله سعیدی در ادامه با انتقاد از گرانی های افسارگسیخته و اوضاع آشفته بازار تأکید کرد: فساد و شرارت دلال های دانه درشت، چالش امروز جامعه ما است و اینجا است که این اوضاع آشفته هوشیاری مردم و مسؤولان را می طلبد؛ مسؤولان نظام برای اهدافی انتخاب شده اند و مردم از آنها انتظاراتی دارند و از جمله این انتظارها برخورد با مفسدان اقتصادی، محتکران و دلالان دانه درشت است.

امام جمعه قم تصریح کرد: مسؤولان باید با محتکران، مفسدان اقتصادی و دلالان دانه درشت به گونه ای برخورد کنند که درس عبرتی برای سایر مفسدان خرده پا باشد؛ برخوردها باید قاطع بوده و مستمر باشد، زیرا مفسدان اقتصادی با برخوردهای مقطعی ادب نمی شوند.

وی افزود: در این اوضاع نابسامان اقتصادی، برخی از دلالان و واسطه ها کنترل بازار را به دست گرفته اند، از این رو دستگاه های نظارتی باید حضور میدانی در عرصه داشته باشند و مشکلات مردم را حل کنند و از تنها سخن گفتن پشت میزها پرهیز کنند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: گاهی در پشت آشفتگی های اقتصادی یک سری اغراض سیاسی وجود دارد و برخی مفسدان با اعمال خود به دنبال تضعیف نظام هستند و می خواهند ناکارآمدی مسؤولان را اثبات کرده و مردم را ناراضی کنند؛ اینها خواسته یا ناخواسته در پی تحقق اهداف شوم نظام سلطه جهانی بوده و درصدد طرح تفکر همان نظام سلطه یعنی براندازی نظام هستند.

وی خطاب به مسؤولان کشور تصریح کرد: شما ای مسؤولان که غیرت دینی، انقلابی و ملی دارید، قاطعانه در برابر مفسدان بایستید و اجازه خیانت به آنها ندهید از مردم در برابر مفسدان اقتصادی ظالم دفاع کنید.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: رهبری در این سخنان بر عنصر بصیرت و عنصر صبر تأکید فرمودند؛ هر گاه در جامعه این دو عنصر وجود داشته باشد دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند؛ اگر جامعه تیزبین باشد، هنگامی که دشمن فضا را غبار آلود می کند، دچار اشتباه نخواهد شد.

دشمن می خواهد مردم را در برابر ارزش های دینی و انقلابی بی تفاوت کند

وی با بیان اینکه قطع زنجیره تواصی برای جامعه ما بسیار خطرناک است، عنوان کرد: دشمن می خواهد تواصی به حق را قطع کرده و مردم را در برابر ارزش های دینی و انقلابی بی تفاوت کند، از این رو باید دانست که از جمله عرصه هایی که جوانان باید در آن حضور داشته باشند فضای مجازی است؛ اگر فضای مجازی در اختیار و سیطره دشمن باشد خطر آفرین بوده و اگر دست جوانان باشد فرصت آفرین خواهد بود.

آیت الله سعیدی در پایان در توصیه هایی مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام عید نوروز گفت: مراقبت از سلامتی خود و جامعه، بهترین هدیه به کادر درمان است./841/

ارسال نظرات