۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۷۶۷۲۴

طرح سنجش سلامت اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم اجرا شد

طرح سنجش سلامت اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم اجرا شد
طرح سنجش سلامت اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اجرا شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، طرح سنجش سلامت اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، به همت معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات استان و با حضور اساتید سطوح عالی حوزه علمیه استان در مرکز خدمات اجرا شد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری مدیر کل مرکز خدمات استان قم درباره این طرح گفت: طرح سنجش سلامت اساتید از طرح‌های با ارزش و مهم مرکز خدمات است که با توجه به سیاست‌های مرکز خدمات و تأکید رئیس و معاون سلامت مرکز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته چندین بار این طرح اجرا شده است و در سال جاری نیز به صورت متمرکز و در چند مرحله اجرا می‌شود؛ در این طرح تقریباً از سلامت اساتید اطمینان پیدا می‌کنیم و اگر استاد کسالتی داشته باشد درمان آن را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل مرکز خدمات استان قم گفت: اساتید حوزه به دلیل اشتغالاتی که دارند معمولاً پیگیر بحث سلامت خود نیستند؛ با این طرح، سلامت اساتید سنجش می‌شود و اگر بیماری خاصی داشته باشند دستورات لازم پزشکی و دارویی به آنان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح برای حفظ و ارتقای سرمایه‌های مادی و معنوی حوزه‌های علمیه طرحی مفید و مؤثر است و از همکاری و همراهی معاونت سلامت ستاد و مرکز خدمات قم و حمایت‌های رئیس مرکز خدمات و همچنین همراهی اساتید گران‌قدر سطوح عالی حوزه برای اجرای طرح نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

اجرای طرح سنجش سلامت برای 450 نفر از اساتید حوزه علمیه قم در سال جاری

حجت الاسلام بخشایش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات استان قم گفت: طرح سنجش سلامت اساتید و تشکیل شناسنامه سلامت از دی ماه امسال شروع شد و هم‌اکنون ادامه دارد و ان‌شاءالله پس از دریافت نتایج نمونه‌گیری‌ها، معاینه پزشک عمومی انجام می‌شود و وضعیت سلامت اساتید در پرونده سلامت آنان ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با اجرای این طرح از وضعیت سلامت اساتید مطمئن باشیم و اساتید حوزه فکرشان مشغول بحث درمان نباشد و بتوانیم در این زمینه قدم مثبتی برداریم.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات قم گفت: در ابتدا این طرح را با سنجش سلامت 450 نفر از اساتید حوزه علمیه قم شروع کردیم و امیدواریم تا این طرح را برای سه هزار نفر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت علاوه بر اساتید برای طلاب جدیدالورود به حوزه انجام می‌شود و تمامی طلابی که می‌خواهند به حوزه ورود داشته باشند سنجش سلامت می‌شوند و برای آنان پرونده سلامت تشکیل می‌شود.

اجرای طرح سنجش سلامت به صورت سالیانه باشد

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی از اساتید سطوح سطح و خارج حوزه علمیه در حاشیه این طرح بیان کرد: تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خدمتی بزرگ از سوی مقام معظم رهبری بوده است که به برکت رهبری ایشان و تحت عنایات بقیه الاعظم(عج) اداره می‌شود.

وی با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: طرح سنجش سلامت اساتید حوزه یکی از مناسب‌ترین طرح‌های مرکز خدمات بوده است، چراکه اکثر اساتید حوزه یا متوجه بیماری خود نیستند و یا اینکه به این بیماری‌ها اهمیتی نمی‌دهند و چه بسا بر اثر یک بیماری مختصری که اگر زودتر درمان می‌شد به بیماری سنگین‌تری دچار نمی‌شدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: مناسب است که این طرح هر سال اجرا شود و اساتید در سطوح مختلف سنجش سلامت شوند.

تشکیل پرونده سلامت برای اساتید خدمت بزرگی است

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: به برکت مقام معظم رهبری با تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یک خدمت شایان تقدیری برای طلاب و حوزویان انجام شد و این مرکز توانسته است در زمینه‌های مختلف معیشتی، سلامت، بهداشت و ... فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته مرکز خدمات مدتی است در زمینه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌های طلاب ورود داشته و خدمات مناسبی ارائه کرده است ولی در گزارش‌ها کمتر به آن پرداخته شده است و نیاز به اطلاع رسانی بیشتری دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: مرکز خدمات در حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل و کرونا به خوبی ورود کرده و طلاب و روحانیون را برای کمک رسانی به مردم بسیج کرده است و یک ستاد عملیاتی ویژه‌ای نیز در این حوادث تشکیل داده است.

وی بیان کرد: نیاز است اطلاع رسانی مناسبی از طرح‌ها و برنامه‌های مرکز خدمات در بخش‌های مختلف صورت بگیرد تا جامعه هدف مرکز خدمات بیشتر از این فعالیت‌ها مطلع باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت اساتید حوزه از طرح‌های بسیار موفق و خوب مرکز خدمات است، افزود: اساتید وقتی به سن میان‌سالی می‌رسند بیشتر در معرض بیماری‌ها قرار می‌گیرند که یا خودشان از این بیماری‌ها اطلاع ندارند و یا به آنها اهمیتی نمی‌دهند درحالی‌که در این سن و سال است که اساتید ثمره مطالعات و درس‌هایشان را نشر می‌دهند.

وی گفت: مرکز خدمات با اجرای این طرح و تشکیل پرونده سلامت برای اساتید حوزه خدمت بزرگی انجام می‌دهد ولی نباید بین اجرای این طرح‌ها فاصله بیفتد و نیاز است هرسال یا دو سال یکبار این طرح اجرا شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دوره قبلی اجرای این طرح، متوجه بیماری‌های جسمی خود شدیم و به فکر درمان افتادیم؛ از مسئولان مرکز خدمات تشکر می‌کنم که این طرح را راه‌اندازی کردند و امیدوارم که اساتید هم از این طرح استقبال کنند.

ارسال نظرات