۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۷۶۷۳۵

اینترنت ماهواره ای و مشکلات امنیتی و اجتماعی

اینترنت ماهواره ای و مشکلات امنیتی و اجتماعی
کمالی پور گفت: زیرساخت و بنیاد این تکنولوژی ها در دست کشورهای استکباری می باشد پس محض رضای خدا به ما لطف نمی کنند و باید کشور را در برابر نیرنگ دشمن تقویت کرد.

یحیی کمالی پور نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در موضوع اینترنت ماهواره ای به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: اینترنت ماهواره ای یکی از انواع دسترسی به اینترنت از طریق فرستنده های ماهواره ای است که در صورت عدم دسترسی به اینترنت و پایین بودن کیفیت آن، استفاده می شود.

وی افزود: اینترنت ماهواره ای چالش های زیادی برای کشورهای مختلف از جمله ایران بوجود خواهد آورد و غالبا بودجه زیادی هم برای مقابله با آن در نظر گرفته شده است.

کمالی پور اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با اینترنت ماهواره ای، ایجاد شبکه های پارازیت است که تا حدودی موثر می باشد و برای مقابله بهتر با آن می توان با تقویت اینترنت ملی، راه نفوذ اینترنت ماهواره ای را برای همیشه بست.

وی ادمه داد: با تقویت اینترنت ملی و افزایش پهنای باند آن در سراسر کشور می توان به یکپارچگی اینترنت ملی در کشور کمک شایانی نمود زیرا با افزایش استفاده از اینترنت ماهواره ای زمینه از بین رفتن بنیان خانواده و اعتقادات فراهم می شود.

نماینده اسبق مجلس اظهار داشت: از آنجایی که زیرساخت و بنیاد این تکنولوژی ها در دست کشورهای استکباری می باشد پس محض رضای خدا به ما لطف نمی کنند و باید کشور را در برابر نیرنگ دشمن تقویت کرد و راه های نفوذ و جاسوسی را بر آنها بست.

وی ادامه داد: دولت و دستگاه های اجرایی باید در این مورد که بسیار حائض اهمیت است نهایت تلاش خود را اعمال کنند و هیچ کم کاری در این مورد قابل توجیه نیست زیر باعث خسران کشور و جامعه می شود که جبران آن به سادگی نمی باشد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات