۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۶۷۴۹
تحریف یادگار (۲)

حاج احمد آقا و مطالبه ای از متولی این روزهای بیت امام

حاج احمد آقا و مطالبه ای از متولی این روزهای بیت امام
امروز این سؤال مطرح است که تولیت مرقد مطهر امام و متولی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) چه مسیری را طی می کند؟ با چه کسانی نشست و برخاست دارد؟

آنچه در احوالات حاج احمد آقا شنیده ایم و خوانده ایم این بود" عالمی ساده زیست، بدون برخورداری از شؤون آقازادگی و در عین حال کاملا انقلابی و در خط امام" او همواره بر این مسیر استوار بود."

روش و منش مرحوم آقاسید احمد خمینی از همان ابتدای زندگی تاسی به حضرت امام راحل(ره) بود؛ در همه چیز از سیاست گرفته تا زندگی فردی و اجتماعی، همچون امام ساده و مهذب می زیست، عالم عامل بود؛ از تجملات و زخارف دنیوی به دور بود و اهل تجمل گرایی و تشریفات آن چنانی نبود.

یادگار پیر جماران در مسائل سیاسی هم اهل ملاحظه کاری و تملق گویی نبود؛ او در مقابل جریان های منحرف و فتنه گر از جمله شیخ منتظری و باند پیرامونی اش هم با قاطعیت می ایستاد و این در تاریخ ثبت شده است.

حاج احمد آقا و مطالبه ای از متولی این روزهای بیت امام

آن مرحوم در بخشی از رنجنامه تاریخی خود خطاب به شیخ ساده لوح می نویسد؛ «گرچه نگارش اين نامه براي کسي که عمري به جنابعالي عشق ورزيده است بسيار سخت و باورنکردني است ولي فقط براي اداي دين خود به امام ـ که مظلوم است ـ و همچنين براي خدمت به مردم که مشتاقانه طالب حقيقتند، به چنين نوشته اي دست زده ام».

حاج احمد آقا در این نامه همان گونه که از ادبیات آن بر می آید تنها بر اساس تکلیف انقلابی و ولایی خود عمل کرده و نامه ای برای ثبت و عبرت در تاریخ می نویسد و مواردی را به مرحوم منتظری گوشزد می کند.

شیخ منتظری با همسویی با ضد انقلاب، به آرمان های نهضت اسلامی خیانت و دل پیر جماران را از سخنان و کردار نسنجیده خون کرد تا آن جا که امام از دست او طلب مرگ کردند.

جای جای کلام و رفتار حضرت امام و فرزند گرامی شان غضب و ناراحتی نسبت به منتظری و باند فتنه گر و منحرف اطرافش بود؛ اینها که دیگر جزو مسلمات تاریخ انقلاب است، حال چه شده است که فرزند یادگار امام در مسیری قرار گرفته که باعث نگرانی و رنجش خاطر دلسوزان نظام و امام شده است؟

 امروز این سؤال مطرح است که تولیت مرقد مطهر امام راحل و متولی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) چه مسیری را طی می کند؟ با چه کسانی نشست و برخاست دارد؟ آیا منش، رفتار و گفتار او تداعی کننده خط و اندیشه امام است یا با دگر اندیشان منتقد نظام و ولایت فقیه همسو شده است؟

حاج احمد آقا و مطالبه ای از متولی این روزهای بیت امام

چه شده که نشریه ای به نام حریم امام در آخرین شماره خود ویژه تکریم حاج احمد آقا سراغ برخی از چهره های وابسته به یک جناح سیاسی خاص رفته و با کمال تعجب کمترین اشاره ای به مواضع انقلابی و قاطع یادگار امام در ماجرای عزل منتظری، رنجنامه و هشدارهای تاریخی اش در خصوص باند مهدی هاشمی معدوم و نهضت آزادی رانده شده توسط امام نمی کند؟

چه شده که این نشریه به ظاهر سینه چاک امام در خصوص دفاع مرحوم حاج سید احمد آقا از اصل ولایت فقیه کمترین اشاره ای نمی کند؛ چه اتفاقی افتاده حریم امام که باید پاسدار حقیقی خط و راه و سیره امام باشد در بازنمایی چهره یادگار سفر کرده آن پیر فرزانه این گونه جناحی و سیاسی عمل می کند؟

گردانندگان نشریه حریم امام به مهم ترین بنیان فکری و کلیدی ترین اقدام حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی پس از رحلت امام خمینی(ره) یعنی تایید رهبر معظم انقلاب، پیروی از رهنمودهای معظم له و دعوت اطرافیان به تبعیت از استمرار راه ولایت فقیه نپرداختند و نسبت به همراهی ایشان با نظام و ولی فقیه سکوت کردند.

چرا باید حسینیه جماران به پاتوق جریانی خاص تبدیل شود که فرسنگ ها با مبانی و اصول اندیشه امام راحل فاصله دارد؟ در هفته های اخیر حسینیه جماران به محل متینگ سیاسی برخی از اصلاح طلبان زوایه دار با انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده است.

حاج احمد آقا و مطالبه ای از متولی این روزهای بیت امام

جریان انقلابی که دل در گرو امام و آرمان های انقلاب و رهبری دارند این مطالبه و سؤال را از متولی این روزهای بیت امام دارند که چرا این حسینیه که نماد ساده زیستی امام و دیدارهای مردمی ایشان بوده و از سرمایه های نظام و میراث انقلاب به شمار می رود امروز تا یک حیاط خلوت جماعت محدود با گرایش خاص سیاسی تبدیل شده است؟

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
خیلی هم خوب
0
0
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کاش قدری امروزه بیت امام مانند او بودند..
0
0
صباری
Netherlands
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
آسید حسن خمینی تلاش ویژه‌ای را برای حضور درصداوسیما به بهانه سالگرد درگذشت حاج سیداحمد خمینی آغاز کرده.
دادنِ آنتنِ زنده به"حسن خمینی" آنهم به بهانه "یادگار امام" در زمانی که به صورت جدی فعالیت انتخاباتی می‌کند، چه ضرورتی دارد؟!
چرا در این ۲۶ سال، از ایشان خبری نبود؟!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
آسید حسن خمینی را نباید خیلی جدی گرفت؛
بنده خدا خودش تقصیری نداره، تقصیر اون پدرزنش هست که نابودش کرد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
آقای سید حسن مصطفوی با جماران چه کردید؟
1
1
علی عباسی
United Kingdom
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
https://t.me/harim_emam/385

سلام
خدا قوت به شما و همکاران محترمتون
این ویژه نامه حریم امام رو ندیدین یا نادیده گرفته‌اید دوستان؟
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
خدا خیرتان دهد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
مواظب حرمت شکنی باشیم. سیل حرمت شکنی اگر راه افتاد هیچ کس در امان نخواهد ماند.
1
0