۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۶۸۶۸
آیت الله میریونسی:

در مکتب امام حسین آزادگی مردانگی همواره جاری است

در مکتب امام حسین آزادگی مردانگی همواره جاری است
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت: شناخت درست از زندگی امام حسین (ع) برای هر کسی یک امتیاز بزرگ است زیرا در مکتب امام حسین (ع) آزادگی، مردانگی، اخلاق، هدایت جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از روحانیون و طلاب شهرستان کنگاور امروز به مناسبت ایام شعبانیه و نیز ولادت باسعادت امام حسین (ع) با آیت الله سیدعباس میریونسی دیدار کردند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در این دیدار ضمن تبریک این اعیاد بیان کرد: امام حسین (ع) نقش بزرگی در تاریخ اسلام و حتی دیگر ادیان غیراسلامی دارد، تا حدی که نام و زندگی وی برای بسیاری از مردمان جهان به خوبی شناخته شده است.

این عالم کرمانشاهی گفت: منش، نگاه دینی، سیاسی، فرهنگی و... امام حسین (ع) در نوع خود بسیار ویژه و منحصربفرد بوده است و همانگونه که از زندگی این امام همام هویداست، اخلاقیات از اولویت های ایشان بود که تا آخرین لحظات عمر پربار خویش از آن دفاع کرد.

آیت الله میریونسی به دیگر صفات برجسته این امام اشاره داشت و افزود: یکی دیگر از خصوصیات سید الشهدا (ع) بحث هدایتگری ایشان می باشد.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور ادامه داد: زمانی که لشگریان یزید ملعون در مقابل امام حسین (ع) و سپاهش صف آرایی کردند، بازهم امام حسین (ع) فرصت را برای هدایت کسانی که در برابر خاندان عصمت و طهارت صف کشیده بودند، مغتنم دانستند که این نشان می دهد که روحیه این امام در مباحث معنوی و الهی چقدر والا بوده است.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بنابراین کسانی که دل در گرو عشق به این امام دارند باید ابتدا شعور حسینی را بیاموزند و سپس به شور حسینی برسند، باید زندگی های ما بر اساس سیره و روش فرزند رسول اکرم (ص) تنظیم شود.

این عالم کرمانشاهی گفت: امام حسین (ع) هرگز اجازه نداد که ظواهر دنیوی وی را از مسیری که خداوند متعال برای ایشان ترسیم کرده بود، منحرف کند، امام حسین (ع) مامور بود اسلامی که به اسلام درباری تبدیل شده بود را دوباره زنده کند، یعنی سنت جدش؛ رسول خدا (ص) را دوباره زنده نمایند.

آیت الله میریونسی اظهار داشت: بنابراین شناخت درست از زندگی امام حسین (ع) برای هر کسی یک امتیاز بزرگ است زیرا در مکتب امام حسین (ع) آزادگی، مردانگی، اخلاق، هدایت و... همواره جاری است.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شما طلاب باید با استفاده از ظرفیت هایی که دارید زندگی و سیره این امام مظلوم را به جامعه اسلامی به خوبی معرفی کنید تا زندگی های همه ما حسینی وار شود./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
0
0