۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۷۷۳۷۵

هزینه‌های تحمیلی به ملت برای انتخاب آنها در ۱۲ فروردین است

هزینه‌های تحمیلی به ملت برای انتخاب آنها در ۱۲ فروردین است
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: مردم در 12 فروردین یک رفراندوم بسیار بی‌نظیر تاریخی اسلام را به مثابه مبنای زندگی خود انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اهمیت ۱۲ فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: تعابیر امام خمینی(ره) درباره ۱۲ فروردین تعابیر عجیبی است که می‌فرمایند «روز نخستین حکومت الله» است؛ مردم در این روز با رأی خود در یک رفراندوم بسیار بی‌نظیر و در یک حرکت بزرگ تاریخی اسلام را به عنوان مبنای زندگی خود انتخاب کردند.

وی افزود: در واقع این روز مبدایی شد که به طور قطع مقصد آن ظهور حضرت مهدی (عج) است. در گام اول انقلاب تمام تلاش‌ها در جهت پیاده کردن ارزش‌های اسلامی بود. مردم ایران در گام اول انقلاب به میثاقی که در ۱۲ فروردین با امام (ره) بستند پایبندی نشان دادند و علیرغم همه دشمنی‌‌ها، توطئه‌ها، فشارها، ترورها، تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات امنیتی و جنگ نظامی پیوند خود را با امامین انقلاب عمیق‌تر کردند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج بیان کرد: هزینه‌ای که ملت بزرگ ایران در این مدت پرداخت کرده هزینه این انتخاب نورانی در ۱۲ فروردین است و حتما «ان مع العسر یسر» نصیب این ملت بزرگ خواهد شد و ۱۲ فروردین در تاریخ انقلاب نقط عزیمتی به سمت برپایی حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) خواهد شد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره دلایل اصرار و پافشاری امام(ره) به انتخاب نوع نظام سیاسی با رأی مردم در ۱۲ فروردین گفت: قرآن مبنای تفکرات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است و دکترین حاکم بر اندیشه‌های این دو بزرگوار مبتنی بر آموزه‌های قرآن است و در قرآن پیامبران و رهبران دینی برای اداره جامعه رسالت و مأموریت دارند که زمینه مشارکت و حضور مردم را فراهم کنند.

هدایت و جلب مشارکت مردم؛ رسالت رهبران دینی

وی ابراز کرد: در قضیه جنگ احد، پیامبر(ص) برای چگونگی مقابله با دشمن با اصحاب و مردم مدینه مشورت می‌کنند و نظر پیامبر(ص) در دسته اقلیت قرار می‌گیرد و پیامبر(ص) نظر اکثریت را قبول می‌کند اما در صحنه میدانی نظر اکثریت با شکست مواجه می‌شود. در اینجا خیلی افراد تصور می‌کردند که پیامبر(ص) شروع به سرزنش مردم می‌کند، با آنها مشورت نمی‌کند و خودش تصمیم می‌گیرد و به دنبال جلب مشارکت مردم نمی‌رود. آیه ۱۵۹ سوره آل عمران دقیقا پس از این شکست برخلاف این تصورات غلط بیان می‌کند که «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ» (پس به [بركت‌] رحمت الهى، با آنان نرمخو [و پُرمِهر] شدى، و اگر تندخو و سختدل بودى قطعاً از پيرامون تو پراكنده مى‌شدند. پس، از آنان درگذر و برايشان آمرزش بخواه، و در كار[ها] با آنان مشورت كن، و چون تصميم گرفتى بر خدا توكل كن، زيرا خداوند توكل‌كنندگان را دوست مى‌دارد.)

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج اظهار کرد: به عبارتی علیرغم اشتباه بودن نظر اکثریت و عدم تبعیت عده‌ای از مسلمانان در میدان جنگ از دستور پیامبر(ص) و رها کردن تنگه، این آیه باز هم به پیامبر(ص) تأکید می‌کند که مردم را به مشارکت بطلب، با آنها مشورت کن و شأن و شخصیت آنها را حفظ کن.

جایگاه مردمسالاری در حکمرانی اسلامی

وی یادآور شد: این موارد در حقیقت یک سری اصول اسلامی در حکمرانی است و از باب تقیه یا از روی اضطرار و ناچاری یا یک امر تشریفاتی نیست. در حکمرانی اسلامی مردمسالاری در چارچوب احکام نورانی اسلام حرف اول رامی‌زند و مردمی که اسلام احکام اسلامی را پذیرفته‌اند خودشان باید این قوانین حیات‌بخش را پیاده کنند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: خداوند در قرآن مجید امر اقامه دین و اجرای ارزش‌های الهی را بر عهده مردم گذاشته است و این در سایه مشارکت و حضور مردم به وقوع می‌پیوندد و طبق آیه صریح قرآن خداوند مردم و قومی را دچار تغییر و تحول می‌کند که خودشان بخواهند سرنوشت خود را تغییر دهند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی هدایت و رشد مردم را وظیفه پیامبران و امامان دانست و گفت: امام جامعه قرار نیست از طرف مردم انتخاب کند و قدرت انتخاب و اختیار مردم را سلب کند و لذا امام خمینی(ره) فرمودند میزان رأیِ ملت است یا مقام معظم رهبری رأیِ مردم را حق‌الناس می‌دانند و امامین انقلاب در این ۴۲ سال به طور عملی نشان دادند که به مردم اعتماد دارند و برای انتخاب مردم احترام قائل هستند و انتخاب آنها را سرزنش و تحقیر نمی‌کنند و حضور آنها را با هر سلیقه و گرایشی مورد تکریم قرار می‌دهند و برای همین است که عموم مردم، حتی آنان که نظام را قبول ندارند، دعوت به حضور در انتخابات می‌کنند.

ارسال نظرات