۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۷۸۱۳
انصارالله یمن:

پس از تجربه عربستان، دخالت دیگران در یمن ‌عاقلانه نیست

پس از تجربه عربستان، دخالت دیگران در یمن ‌عاقلانه نیست
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: پس از شکست سنگین آل سعود، دخالت نظامی دیگران از جمله ترکیه در یمن یک اقدام عاقلانه نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالوهاب المحبشی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن بامداد امروز گفت: در صورت ورود سربازان ترکیه به خاک یمن، سرنوشتی بدتر از متجاوزان پیش از خود خواهند داشت.

وی تصریح کرد: آمریکا و اعراب خلیج فارس با همه نفت و رسانه و مزدوران آن ها، در یمن شکست خوردند و مجبور به عقب نشینی و تلاش برای یافتن راهی به منظور برون رفت از این باتلاق خود ساخته، شدند.

المحبشی گفت: درصورتی که ترکیه به میدان یمن وارد شود، نشانه ان است که آن کشور با عقل و تدبیر اداره نمی شود و مسئولان ترکیه به کم عقلی و کوته فکری مبتلا هستند که نه تاریخ می خوانند و نه تحولات معاصر را دنبال می کنند.

وی افزود: فکر نمی کنیم اردوغان در صورت جدی بودن برای ورود به باتلاق یمن، از سربازان ترک استفاده کند بلکه مانند ورود به لیبی، از مزدوران خود استفاده کند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اظهار کرد: اردوغان در سوریه که هم مرز ترکیه است و زمینه های تجاوز فراهم بود شکست خورد و دخالت ترکیه در یمن قطعا اردوغان را به سرنگونی توسط ملت ترکیه نزدیک تر خواهد کرد.

المحبشی اضافه کرد: رئیس جمهوری ترکیه باید از سرنوشت عمر البشیر و محمد بن سلمان عبرت بگیرد زیرا در صورت تجاوز به یمن، ترک ها پیش از یمنی ها، او را به زیر خواهند کشید.

وی افزود: تجاوز به یمن برای شخص اردوغان، دولت و نظامیان این کشور، پایان خوشی نخواهد داشت.

برخی رسانه های منطقه و آفریقا در چند روز گذشته اخباری را مبنی بر انتقال صدها دستگاه خودرو و تجهیزات نظامی ترکیه به بنادر برخی کشورهای آفریقایی منتشر کردند.

این رسانه ها به نقل از برخی منابع، مقصد این تجهیزات را یمن اعلام کرده اند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما پس از گذشت ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن باعث شده تا نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور با هدایت جنبش انصارالله به پیروزی‌های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات