۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۷۷۸۷۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد جامعه متلاشی می‌شود

اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد جامعه متلاشی می‌شود
اصفهان - آیت الله سلیمانی احیاء ارزش‌ها را وابسته به احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد جامعه متلاشی می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه معاون اجتماعی و ادارات ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان گفت: جنگ بین جبهه حق و با جبهه باطل از ابتدا بوده و ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

وی به دو جریان نور و ظلمت و تقابل این دو جریان با یکدیگر اشاره کرد و افزود: خداوند در آیه الکرسی و آیات مختلف قرآن به این دو جریان اشاره کرده است، ضمن اینکه نبرد بین نفس اماره و شیطان نیز همیشه وجود داشته است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه همه در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی دارند، ابراز داشت: امر به معروف یک امر اجتماعی است که ما آن را به عنوان نظارت عمومی می‌شناسیم که برای سلامت و امنیت جامعه تشریح شده و از آن استفاده می‌شود تا افراد جامعه هوای یکدیگر را داشته باشند و حامی و پشتیبان هم باشند.

وی احیاء ارزش‌ها را وابسته به احیای دو فریضه بزرگ امربه معروف و نهی از منکر دانست و با تأکید بر اینکه با احیای این دو فریضه در جامعه امنیت جامعه تامین می‌شود، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد جامعه متلاشی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان اقتدار و حاکمیت اسلامی را به تبیین جایگاه امربه معروف و نهی از منکر دانست و اظهارداشت: زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب اقتدار است.

آیت الله سلیمانی گفت: از اینکه در انجام فرایض الهی ملامت و سرزنش شوید ترس و هراسی نداشته باشید، از این رو در کار منکر افراد جاهل را ازافراد سرکش و ساختار شکن که با آگاهی و عناد منکری را انجام می‌دهند متمایز کنید و چنانچه ارشاد نشوند، دستگاه‌ قضایی و انتظامی باید برخورد کنند.

وی با تقدیر از عملکرد نیرو‌های مردمی ستاد در برخورد جدی با برخی از جرائم از جمله شرب خمر تأکید کرد و افزود: اگر سخت افزار کار مقابله با منکرات و ضابطین یعنی دادگاه و نیروی انتظامی وظیفه خود را درست انجام دهند کار تذکر لسانی آسان‌تر خواهد شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات