۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۷۷۹۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

امتداد جریان تواصی محور اصلی برنامه‌های ماه رمضان در خراسان شمالی است

امتداد جریان تواصی محور اصلی برنامه‌های ماه رمضان در خراسان شمالی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: محور اصلی برنامه‌های تبلیغی و تبیینی ماه مبارک رمضان امتداد جریان تواصی به حق و صبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد برنامه‌ریزی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تواصی به معنای توصیه طرفینی و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی نظیر جزء خوانی، منبر و مواسات مؤمنانه و دیگر برنامه‌ها که به‌صورت مردمی در ماه مبارک رمضان سال‌های گذشته برگزار می‌شد؛ در دست برنامه‌ریزی است اما مهم‌ترین برنامه‌ای که امسال موردنظر است و مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۰ به آن تأکید فرمودند؛ مسئله زنجیره تواصی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در عید مبعث امسال، تصریح کرد: قطع تواصی به‌حق و صبر بین مؤمنان امر بسیار خطرناکی است؛ لذا لازم است در این زمینه بیشتر کار شود تا مؤمنان همدیگر را توصیه و یکدیگر را حفظ کنند و به یکدیگر امید دهند تا احساس تنهایی و ناامیدی و ضعف اراده‌ها از بین برود.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: برنامه‌های مرسوم ماه رمضان به‌صورت مردمی هرساله در حال اجراست؛ اما امسال به دنبال راه‌اندازی و تداوم جریان تواصی به‌حق و صبر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی و مساجد در اجرای برنامه‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین شکل رعایت کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز در نشست مداحان از مراعات این ‌نهادهای مذهبی تشکر کردند؛ لذا می‌توان برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال را هم با توجه به رنگ‌بندی شهرها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت واسعه الهی است، به مفهوم برکت در این ماه پرداخت و اظهار کرد: در تعریف لغوی زیادی و فراوانی که همراه با سعادت باشد را برکت می‌گویند، قرآن مجید را مبارک می‌گویند چون بر کتب آسمانی دیگر زیادت دارد و برکت ماه رمضان هم به این معناست که رمضان بر ماه‌های دیگر از رحمت و مغفرت زیادت دارد.

وی افزود: با این تعریف معنای عمر با برکت و مال با برکت و روز، شب، ماه و سال با برکت روشن خواهد شد که برکت در آن‌ها تنها زیادت نیست، بلکه اگر زیادت در آن‌ها توأم با سعادت و نیکبختی باشد، برکت خواهد بود و ماه رمضان این‌گونه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات