۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۷۵۷۵۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حلقه های صالحین از مصادیق موفق کار تشکیلاتی دینی است

حلقه های صالحین از مصادیق موفق کار تشکیلاتی دینی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حلقات صالحین از مصادیق موفق کار تشکیلاتی دینی است که در قالب آن روحانیان به‌صورت منسجم در عرصه تربیتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در نشست سرمربیان حلقات صالحین شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: طرح شجره طیبه صالحین اقدام شایسته‌ای بود که مطرح و راه‌اندازی شد و تاکنون هم نتایج مناسبی در پی داشته است.

وی افزود: برای انجام کار تربیتی در حوزه‌های مختلف اعم از حیطه‌های معرفتی و بصیرتی، فعالیت تبلیغی سنتی مبتنی بر منبر و صحبت یک‌طرفه کافی نیست؛ زیرا اگرچه این شیوه تبلیغی تأثیرات خود را دارد ولی در دنیای امروز تنها نمی‌توان به تبلیغ و منبر سنتی اکتفا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: زمانی مخاطبان، مختص ما بودند و جای دیگری نمی‌رفتند؛ زیرا رسانه‌ها و فضای مجازی به‌صورت امروزی نبودند و امپراتوری رسانه‌ای درست نشده بود که اذهان جامعه را درگیر خود کند.

رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در گذشته تقریباً منبر تنها رسانه بود و مردم در ایام سال به‌ویژه در ماه‌های محرم و رمضان پای صحبت علما می‌نشستند، اندک‌اندک رادیو و تلویزیون به عرصه آمد ولی هنوز ارتباط با شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه نبود، جلوتر که رفتیم ارتباط با رادیوها و تلویزیون‌های خارجی افزایش یافت و اکنون هم که دیگر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این عرصه را به سیطره خود درآورده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون شرایط رسانه‌ای به‌گونه‌ای شده که متأسفانه بسیاری از داخلی‌های ما هم بازنشر کننده همان مطالب لیبرال مسلک‌ها و دنیای غرب هستند؛ به‌گونه‌ای که وقتی جهان غرب مطلب و تحلیلی را کار می‌کند آن مطلب به‌کرات در داخل کشور هم بازنشر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در چنین شرایطی رسانه سنتی منبر به‌تنهایی کافی نیست؛ زیرا اگرچه منبر تحرک و انگیزه ایجاد می‌کند ولی برای پردوام بودن نیاز به کار تشکیلاتی با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلف دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مصادیق کار تشکیلاتی حلقات صالحین است، اظهار کرد: راه‌اندازی حلقات صالحین از اقدامات ستودنی است؛ زیرا در قالب آن علما و روحانیان به‌صورت تشکیلاتی در عرصه تربیتی فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان این نعمت باشیم، افزود: مجموعه علما و روحانیان و ائمه جمعه باید با قدر دانستن این فرصت و ظرفیت، تلاش کنند در قالب آن فعالیت‌های بیشتری درزمینهٔ تربیتی و انسان‌سازی انجام دهند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات