۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۷۷۹۴۴
رییس سازمان اوقاف کشور:

از طرح‌های توسعه‎‌ای حوزه وقف حمایت می‌کنیم

از طرح‌های توسعه‎‌ای حوزه وقف حمایت می‌کنیم
حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان از طرح‌های توسعه‌ای در حوزه وقف حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی پس از بازدید از مجموعه تاریخی مفخم بجنورد در نشست با استاندار این استان اظهار داشت: در پروژه توسعه این مجموعه بحث درگیری عرصه اجرای طرح با بخشی از موقوفات مطرح بود که در طرح جامع مشکلات مربوط به وقف را حل خواهیم کرد و عرصه در خدمت انجام پروژه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تبدیل به احسن در وقف در جایی مطرح است که بتوانیم بهتر را جایگزین وقف سابق کنیم، افزود: اگر پروژه جامعی در این مجموعه برای جایگزینی و ایجاد بیمارستان جدید دیده شود از موضوع استقبال می‌کنیم و مانعی وجود ندارد.

حجت الاسلام خاموشی اظهار داشت: استاندار خراسان شمالی از عزم جدی برای پشتیبانی از حوزه تولید برخوردار است و سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را با استانداری برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای دارد.

استاندار خراسان شمالی بهمن ماه پارسال در نشست هماهنگی کلنگ زنی آغاز طرح مجموعه تاریخی مفخم گفته بود: تملک و تخریب ساختمان‌های محل اجرای طرح توسعه مفخم باید با سرعت انجام و مقدمات کار فراهم شود.

محمدعلی شجاعی با تاکید بر بهره‌مندی حداکثری مدیران از اختیارات خود برای اجرای طرح، افزوده بود: برای واگذاری زمین سازمان مربوطه باید مسیر قانونی خود را طی کند اما هم‌زمان عملیات اجرایی تخریب ساختمان‌ها و تسطیح محوطه نیز باید به پیش برود.

استاندار خراسان شمالی همچنین با تاکید بر حفظ معماری سنتی و اسلامی فضای کلی طرح، گفته بود: طراحی و جانمایی طرح توسعه مفخم باید با دقت بالایی انجام شود و مدیران اجرایی مربوطه آثار مثبت اجرای طرح را به‌خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی و تبیین کنند.

از مدتی پیش با طرح مجدد مقوله ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم بجنورد برای دادن نقشی تازه به آن در عرصه گردشگری استان خراسان شمالی، برخی از سایت ها و افراد دوباره مساله تخریب و برچیدن احتمالی بنای بیمارستان امام رضا (ع) از این مجموعه را مطرح کرده اند که این ماجرا بعضا نگرانی هایی را در مردم ایجاد کرده است.

عمارت مفخم، قدیمی‌ترین اثر بازمانده دوران قاجار و بنایی تکرار نشدنی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی است که از مدتی پیش طرح ساماندهی این مجموعه فرهنگی و تاریخی، با هدف دادن نقشی تازه به آن در عرصه گردشگری این استان مطرح شده بود و اکنون با پیگیری های مجدانه استاندار در آستانه اجرا قرار گرفته است.

مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم شامل عمارت و آیینه خانه مفخم با ۱۴۱ سال قدمت، نگین انگشتری میراث فرهنگی مرکز استان خراسان شمالی است که قرار است نقشی نو در حوزه گردشگری این خطه ایفا کرده و به تعبیری میدان «نقش جهان» بجنورد باشد.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات