۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۰۹۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ارزش های معنوی نباید قربانی بی تدبیری و تصمیمات غلط عده ای خاص در کشور شود

ارزش های معنوی نباید قربانی بی تدبیری و تصمیمات غلط عده ای خاص در کشور شود
مازندران - حجت الاسلام شکریان تأکید کرد: نباید دین و ارزش های معنوی قربانی بی تدبیری و تصمیمات غلط عده ای خاص در کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت مغتنمی برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال برای رهایی از بند مسائل دنیوی و دل سپردن به معنویت و ارزش های الهی دانست.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان به طور حتم فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه خداوند متعال و بهره مندی از رحمت واسعه الهی برای دور ماندن از خدعه شیطان است، افزود: انسان در این ماه که میهمان سفره پر برکت الهی است باید با دعا و استغفار پرده های میان خود و خدای خود را کنار زده و به سوی یگانه خالق هستی بازگردد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان آغاز فصلی تازه برای انسان است تا در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان این فرصت را به انسان می دهد تا از آلودگی های دنیوی پاک شود و در مسیر اصلاح قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که درهای رحمت خداوند متعال در ماه مبارک رمضان به روی بندگانش گشوده خواهد شد، ادامه داد: باید از این فرصت طلایی برای جدا شدن از قید و بندهای مادی دنیا نهایت استفاده صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با انتقاد از کج سلیقگی برخی مسؤولان در بی توجهی به ارزش های معنوی در ماه مبارک رمضان، تعطیلی مساجد در این ماه با فضیلت را اقدامی غیر قابل توجیه دانست و افزود: مسؤولان در حالی دستور به تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان دادند که متأسفانه در اوج بی تدبیری خود در تعطیلات نوروز امسال، چنین فاجعه انسانی را به وجود آوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسیدن آمار فوتی های کرونایی به حدود 300 نفر در روز نتیجه بی تدبیری محض و تصمیمات غلط مسؤولان در ستاد ملی کرونا است، خاطرنشان کرد: کسانی که چنین فاجعه ای را رقم زدند باید در برابر ملت بزرگ ایران پاسخگو باشند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هیچ توجیهی در رساندن کشور به وضعیت قرمز و سیاه کرونایی قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: دستگاه قضا باید با کسانی که موجب بروز چنین فاجعه ای شدند برخورد قانونی کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که ملت فهیم ایران اسلامی در ماه های رمضان و محرم سال گذشته با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی صحنه زیبایی را رقم زدند، ادامه داد: درب مساجد در حالی ماه مبارک رمضان امسال به روی میهمانان سفره الهی بسته است که این مردم مؤمن و با تقوا در همین پایگاه های دینی بیشترین رعایت توصیه های بهداشتی را انجام دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه دین و ارزش های معنوی همواره قربانی بی تدبیری و تصمیمات غلط یک عده خاص می شود، خاطرنشان کرد: محروم ماندن روزه داران از ظرفیت معنوی مساجد در ماه مبارک رمضان بسیار غمبار است و موجب ناراحتی عمیق این مردم با ایمان را سبب خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه در طول ماه های اخیر همواره شاهد تصمیمات متناقص مسؤولان در ستاد ملی کرونا بودیم، ادامه داد: اگر آقایان مسؤول دستورالعمل های سخت تری را برای ایام تعطیلات نوروز در نظر می گرفتند علاوه بر این که امروز شاهد چنین فاجعه ای نبودیم، برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان نیز طبق سنوات گذشته برگزار می شد./950/

ارسال نظرات