۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۷۸۱۰۶
در وبینار لاهور تأکید شد؛

جرم شیعیان ربوده شده در پاکستان مقابله با طرح‌های استکبار است

جرم شیعیان ربوده شده در پاکستان مقابله با طرح‌های استکبار است
در آستانه ماه رمضان، وبینار «مهدویت در آیینه رمضان» با همکاری و مشارکت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و سفیران رسالت پاکستان(بانوان) لاهور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در آستانه ماه رمضان، وبینار «مهدویت در آیینه رمضان» با همکاری و مشارکت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و سفیران رسالت پاکستان(بانوان) لاهور برگزار و در آن ربوده شدن ده‌ها تن از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در پاکستان مورد توجه قرار گرفت.

در این نشست مجازی، استادان و طلاب حوزه علمیه خدیجه الکبری(س)، اعضای مرکز «سفیران رسالت» لاهور و علاقه‌مندان و فعالان دینی با بیان جایگاه ماه رمضان به عنوان بهار قرآن به ارتباط نزدیک این ماه پُربرکت با آموزه‌های مهدویت(عج) اشاره کردند.

خانم رباب رضوی، از مسئولان مرکز سفیران رسالت پاکستان با بیان اهمیت جستجو و تلاش برای فهم بهتر دین از سوی نسل جوان جامعه گفت: مهدویت و منجی تنها به شیعیان محدود نمی‌شود بلکه همه خداباوران و یکتاپرستان به آن باور قلبی دارند.

وی با بیان اوصاف و ویژگی‌های پیروان امام زمان(عج) گفت: محبان و فداییان منجی عالم بشریت نسبت به دیگر انسان‌های عادی، دارای خصوصیات منحصر به فردی از جمله اطاعت از شعائر دینی، ولایت‌مداری، کنترل بر نفس، حفاظت از عفت و پاکدامنی، دارا بودن روحیه شهادت طلبی و همچنین زهد و پارسایی هستند، ویژگی‌هایی که آنها را از یاران صاحب‌الزمان(عج) قرار می‌دهد.

جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز با بیان اینکه رمضان ماه تمرین و پرورش نفس برای تحمل مشکلات، صبر، مقاومت و برای ساختن خویش است، گفت: کسی که در دعای افتتاح در شب‌های ماه رمضان از عدل منتظر سخن می‌گوید و هر شب این مسئله را در قالب دعا برای انسان بازگو و تکرار می‌کند، مسلماً چنین فردی نمی‌تواند در برابر حقایق بی‌تفاوت باشد. بلکه تلاش می‌کند تا از راه‌های ممکن و با افزایش معرفت، با مجاهدت و کار مداوم و حضور در عرصه‌های مختلف در تحقق این آرمان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر شب امام عصر(عج) است، افزود: یکی از موضوعات مناسب و در شأن ماه رمضان، ارتباط آن با جریان مهدویت است از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه دعاست و از طرفی روح همه ادعیه، دعا برای ظهور مصلح و امام عصر(عج) است این ارتباط ملموس می‌شود، زیرا ما معتقدیم حضرت مهدی(عج) حجت خداست و دعاهای ما می‌تواند با عنایت ایشان مورد قبول درگاه حق قرار گیرد.

خانم نصرت عباس، از شاعران اهل بیت(ع) نیز در این نشست مجازی با قرائت اشعاری درباره برکات واپسین ایام شعبانیه گفت: دفاع از مظلوم در برابر ظالم برای هر مسلمان واجب است حالا این می‌تواند به صورت کمک‌های مالی، جهاد در راه خدا و یا دست‌کم با بلند کردن صدای اعتراض و نفرت علیه ظالم باشد.

وی با اشاره به ربوده شدن ده‌ها تن از شیعیان و محبان ‌‌‌اهل بیت(ع) در پاکستان گفت: این روزها در شهرهای مختلف پاکستان اعتصاب‌ها علیه این اقدام شرم‌آور و غیر انسانی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جرم این افراد تنها مقابله با طرح‌های شیطانی استکبار و دشمنان اسلام در منطقه و دفاع از مظلومان است.

رباب سبزواری، از دیگر شرکت‌کنندگان در این وبینار با تبیین و توضیح فلسفه روزه داری گفت: روزه گرفتن تنها تحمل تشنگی و گرسنگی در ساعاتی از ایام روز نیست بلکه باید در کنار آن، به تربیت و پرورش روح و دوری از بدی‌ها و شرارت‌ها و تزکیه نفس نیز بپردازیم.

عالیه بی بی، دیگر سخنران این نشست مجازی، ماه رمضان را ماه دستگیری از مستمندان و فقیران و کمک شایسته به نیازمندان برشمرد و گفت: براساس فرمایشات ائمه اطهار(ع) ثواب تلاوت قرآن و عبادت در این ماه نسبت به ماه‌های دیگر چند برابر است./۹۸۸/

منبع: ایکنا

ارسال نظرات