۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۶۷۸۱۰۷
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن به دنبال جدا کردن مردم از انقلاب است

دشمن به دنبال جدا کردن مردم از انقلاب است
آیت الله حسینی بوشهری مردم را بزرگترین سرمایه نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن به دنبال جدا کردن مردم از انقلاب است و سعی دارد که مردم را ناراضی کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با شهردار قم گزارشات شهرداری را امید آفرین خواند و از خدمات شهرداری قم تقدیر و تشکر کرد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به شعار سال مخاطب این شعار را تمام نهاد های کشور دانستنه و اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال 1400 را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامیدند. مخاطب سخنان رهبری معظم انقلاب فقط دولت، مجلس یا قوه قضاییه نیست بلکه شهرداری ها هم می توانند برنامه های خود را در راستای تحقق این شعار تنظیم کنند.

وی افزود: اگر شهرداری می تواند در بحث تولید کاری انجام دهد حتما این کار را بکنید. شهرداری باید برنامه ای برای رفع موانع تولید و حمایت و پشتیانی از آن داشته باشد. باید قوانینی که مانع تولید است را بررسی کنید و برطرف کنید. در بحث تولید محتوا، دانشگاه ها و حوزه ها می توانند نقش آفرینی کنند. باید آنها بنشینند و فکر کنند که چه پشتیبانی هایی می توانند انجام دهند. هر کس و هر صنفی به نوعی می تواند مخاطب این شعار باشد.

امام جمعه قم مردم را بزرگترین سرمایه نظام اسلامی عنوان کرد و با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد نارضایتی گفت: مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی هستند. در هر بحرانی ما سراغ مردم رفته ایم. درجنگ، کرونا، سیل و زلزله و... بنابراین مردم ما ستونی برای انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن این است که مردم را ناراضی کند. به همین منظور تلاش می کند مشکلاتی که در کشور وجود دارد را بزرگ جلوه دهد یا آن چه که هست را به گونه ای دیگر انعکاس دهد. هدف دشمن این است که مردم را از انقلاب جدا کند و اگر مردم نباشند اگرچه آن نظام مشروعیت داشته باشد؛ اما کارش پیش نمی رود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به مشروعیت حکومت حضرت علی(ع) و عدم همراهی مردم با ایشان در اثر تبلیغات سوء دشمنان اظهار داشتند: در حکومت امیرالمومنین(ع) که آن حضرت مشروعیت داشتند و بارها حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) فرموده بودند جانشین من علی(ع) است اما مردم به سوی ایشان نیامدند و آن حضرت را تنها گذاشتند. در آن زمان فضای جامعه به گونه ای شده بود که اهل شام می گفتند مگر علی نماز هم می خوانده که در محراب کشته شده است. آن موقع آن گونه تبلیغات سوء علیه حضرت کرده بودند. امروز علیه نظام اسلامی تبلیغات منفی می کنند و فضای تبلیغات برای دور کردن مردم از حاکمیت چندین برابر است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان خواستار توسعه و تنوع خدمات شهری شده و اظهار داشت: خانواده های متدین گاهی احساس می کنند فضا برای زندگیشان سخت است. مثلا در بحث پوشاک، لباسی که مناسب متدینین باشد وجود ندارد گاهی برای خرید یک لباس مناسب تمام مغازه ها را جستجو می کنند. اگر شما بتوانید فروشگاه هایی را تاسیس کنید و اجناسی را با قیمت مناسب بیاورید و به دست مردم بدهید کار بسیار خوبی را انجام داده اید.

وی افزود: باید پشتیبانی هایی صورت بگیرد که مردم برای تهیه کالاهای اساسی دغدغه نداشته باشند یعنی خدمات شهری که گفته می شود فقط مختص به حمل و نقل، اتوبوس و معابر نباشد. ما باید این خدمات را توسعه بدهیم مثلا وقتی یک بوستان را درست می کنید این به نوعی تأمین فضای آرامش برای مردم است و ایجاد فروشگاه هایی که مردم راحت بتوانند خرید کنند هم یک نوع دیگر آرامش بخشی است.

آیت الله حسینی بوشهری توجه به فضای معنوی قم را مهم ارزیابی کرده و با اشاره به ظرفیت های بالای معنوی استان قم ابراز کرد: قم ظرفیت های زیادی دارد که ما قدر آن را نمی دانیم مثل ماهی ای که در آب است و قدر آن را نمی داند. ما حرم مطهر، مسجد جمکران و فضاهای معنوی بسیار عالی داریم. در برنامه ریزی هایتان به مسائل فرهنگی و معنوی توجه کنید. باید خدمات شهری به گونه ای باشد که هرکس که وارد قم می شود آن فضای معنوی را احساس کند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین با انتقاد از بی توجهی به معماری اسلامی و ایرانی، ساخت خانه هایی با نماد های غربی را مورد انتقاد قرارداده و گفتند: برخی از مردم، نماهای خانه هایشان را به صورت کشورهای بیگانه می سازند، اگر این نوع از معماری و خانه سازی ها زیاد شود به دنبالش فرهنگ آن کشور هم وارد زندگی ما می شود.

در ابتدای این دیدار آقای سقائیان نژاد شهردار قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سال 99 به بیان برنامه ها و رویکرد کلان شهرداری در سال جدید پرداخت و اظهار داشت: برنامه هایی که تا سال 1400 داشتیم بیشتر سخت افزاری بود یعنی زیرساخت های شهر را در نظر داشتیم اما برنامه هایمان برای سال 1400 به بعد بیشتر نرم افزاری است.

وی افزود: حمل و نقل، یکی از دغدغه های مدیریت شهری بوده است که الان نزدیک 350 دستگاه اتوبوس در اختیار داریم و فاز قطار شهری را امیدواریم که قرارگاه خاتم الانبیاء به سرانجام برسانند./998/

ارسال نظرات