۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۸۱۴۴
آیت الله توکل با انتقاد از سیاست های یک بام و دو هوای ستاد کرونا:

شرایط ناگوار امروز کشور نتیجه عملکرد اشتباه دولت است

شرایط ناگوار امروز کشور نتیجه عملکرد اشتباه دولت است
نماینده خبرگان رهبری شرایط امروز کشور و سیاست های اشتباه کرونایی را نتیجه عملکرد اشتباه دولت دانست و گفت: مردم دیگر مطلقا به این افراد اعتماد ندارند.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمانی کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: مردم از کادر درمان کشور که مجاهدانه تلاش می کنند و در این راه زحمت می کشند و شهید داشتند تشکر می کنند.

وی، شرایط امروز کشور را نتیجه عملکرد اشتباه مسؤولان دانست و افزود: مردم دیگر مطلقاً به این افراد اعتماد ندارند و این کار آنها را عمدی و ضد دین تلقی می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با نگاهی به آمارهای این مدت متوجه می شویم که کارهای آنها بسیار غیر کارشناسی است، ادامه داد: به نظر بنده در رسیدن کشور به این شرایط بحرانی کرونایی تعمد در کار است تا ذهنیت مردم را نسبت به مسائل دینی و مذهبی تغییر دهند.

آیت الله توکل با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: در کلام الهی آمده ما برای مردم بیماری، فقر و نداری می آوریم تا در نزد و درگاه ما تضرع کنند و از ما بخواهند تا بلا را از آنها دور کنیم و محل این تضرع حرم ها، امازاده ها، مساجد و هیأت ها هستند تا جمعی از عاشقان دین دست به دعا بلند می کنند و با اشک و زاری از خداوند مسئلت دارند و اینها دقیقاً همین اماکن مهم را بستند.

وی با بیان این که با آغاز شیوع ویروس کرونا در گام نخست حرم های مطهر، امامزاده ها، مساجد و هیأت های مذهبی بسته شد، خاطرنشان کرد: آقایان جایی را که قرآن محل تضرع معرفی کرد تعطیل کردند و در 15 شعبان امسال نیز در حالی رفتن به جمکران ممنوع بود که در جاده فیروزکوه برای سفر به شمال ماشین ها در پنج باند در ترافیک بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعتقاد خودم این است که از این افراد برخی ها دارند دروغ به خورد ملت می دهند، ادامه داد: اگر کرونا جمکران باشد در مازندران و جای دیگر نیست؟ در سواحل دریا و فروشگاه ها مسافر موج می زند، اما تنها درب مساجد را بسته اند این ها روی ضدیت با دین در حال انجام است.

آیت الله توکل با اشاره به این که در ایام تعطیلات نوروز حدود پنج میلیون مسافر از نقاط مختلف وارد مازندران شدند، خاطرنشان کرد: این سفرها در حالی بود که مسؤولان می گفتند ابتلا در اینجا پنج برابر شده است.

استاد حوزه علمیه افزود: در این بخش مانع ایجاد نکردند و درها را باز گذاشتند و مصیبت انجام شد، حالا در گام نخست مساجد را می بندند و خیلی مسأله است این در حالی است که در برخی از سفره خانه های سنتی اطراف شهرها افراد برای مصرف چای و قلیان دور تا دور نشسته اند و اینجاها کرونا وجود ندارد، اما کرونا در مسجدی که مردم با فاصله و ماسک آن هم به صورت محدود می نشینند وجود دارد و باید درب این پایگاه های دینی بسته شود و این به معنای دلسوزی برای دین و مردم نیست.

وی با تأکید بر این که مسؤولان اگر راست می گفتند چرا در زمان تعطیلات جلوی مردم را نگرفتند، ادامه داد: برای مردم این سؤال است؛ نجف کرونا دارد اما استانبول، آنتالیا و ترکیه کرونا ندارد؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم تنها به فرموده رهبری سکوت می کنند وگرنه در دهان اینها می زنند، افزود: هر گاه پای دین، اسلام، قرآن، مناجات و مذهب به میان می آید آنها همین جاها را می بندند.

آیت الله توکل خطاب به استاندار مازندران: اگر حرفتان را گوش نمی دانند استعفا می کردید 

آیت الله توکل در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از مسؤولان استان در جلوگیری از سفرها در تعطیلات نوروز، خطاب به استاندار مازندران گفت: آقای استاندار وقتی این جمعیت به مازندران می آمدند چه کار می کردید؟ چرا مانع نشدید؟ اگر حرفتان را گوش نمی دانند استعفا می کردید و با استعفا اعتراض خود را اعلام می کردید.

وی ادامه داد: آقایان در ایام تعطیلات نوروز هیچ محدودیتی ایجاد نکردند اما حالا که شرایط به این وضع رسیده خواستار تعطیلی دو هفته ای کشور هستند در حالی که این تعطیلی ها روزانه میلیاردها تومان به کشور ضرر وارد خواهد کرد./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
درود بر آیت الله نوری همدانی که چنین شاگردانی را پرورش دادند.
0
0
همدل
United Kingdom
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
ستاد ملی کرونا فراجناحی عمل کن.
0
0
جواد
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
ما دیگر به هیچ آخوندی اعتماد نداریم
0
0