۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۷۸۱۸۰

توضیحات زاکانی درباره تحولات صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس

توضیحات زاکانی درباره تحولات صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان، توضیحاتی را در خصوص تحولات صورت گرفته در این مرکز ارائه کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، با ارائه تذکر ماده 75 در واکنش به سخنان اخیر اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در خصوص نحوه مدیریت مرکز پژوهش‌ها اظهار داشت: گزارش‌های مربوط به عملکرد مرکز پژوهش‌ها آماده شده و به زودی ارائه می‌شود و البته پیش از این هم برخی جریانات سیاسی بیرون از مجلس نکاتی را در این خصوص مطرح کرده بودند.

وی درباره دایر کردن دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس در قم گفت: این دفتر با رویکرد بهره‌گیری از معارف اسلامی در پژوهش‌ها به عنوان یکی از رویکردهای چهارده‌گانه مرکز پژوهش‌ها ایجاد شده و این امر به صورت قانونی بوده و رئیس مجلس نیز آن را افتتاح کرده است.

زاکانی افزود: آیت‌الله حسینی بوشهری نیز ایجاد این دفتر را یک انقلاب در این عرصه توصیف کرده اند و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته و برای پرهیز از موازی‌کاری با مرکز پژوهش‌های اسلامی قم، تحقیقات کاربردی مبتنی بر معارف اسلامی در این دفتر انجام می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: در این دفتر کلا 11 نفر مشغول به کار هستند، اما سیلی از تحقیقات معارف اسلامی برای بهره‌گیری توسط مجلس روانه مجلس می‌شود.

وی در ادامه در خصوص تغییرات ساختاری صورت گرفته در مرکز پژوهش‌ها نیز گفت:‌ با توجه به تحولات 8 ماهه اخیر در مجلس، ساختار مرکز پژوهش‌ها نیز دچار تحول شده که گزارش آن به زودی در کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه بررسی خواهد شد.

زاکانی همچنین درباره نیروی انسانی به کارگیری شده در مرکز پژوهش‌ها نیز اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس 250 پست رسمی دارد که قبل از ما 223 نفر در این پست‌ها مشغول به کار بوده‌اند و در حال حاضر نیز 225 نفر در حال کار هستند و 25 پست همچنان خالی است./998/

ارسال نظرات