۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۸۲۰۰
در آستانه حلول ماه مبارک رمضان؛

نشست مجازی «مهدویت در آئینه رمضان» در لاهور برگزار شد

نشست مجازی «مهدویت در آئینه رمضان» در لاهور برگزار شد
در آستانه ماه مبارک رمضان نشست مجازی با موضوع «مهدویت در آئینه رمضان» با همکاری و مشارکت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و سفیران رسالت پاکستان (بانوان) لاهور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،  نشست مجازی «مهدویت در آئینه رمضان» در لاهور پاکستان برگزار شد. در این نشست استادان و طلاب حوزه علمیه خدیجه الکبری، اعضای سفیران رسالت لاهور و علاقمندان و فعالان دینی با بیان جایگاه ممتاز ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن به ارتباط نزدیک این ماه پربرکت با آموزه‌های مهدویت (عج) پرداختند.

پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، رباب رضوی از مسئولان سفیران رسالت پاکستان با بیان اهمیت جستجو و تلاش برای فهم بهتر دین از سوی نسل جوان جامعه گفت: مهدویت و منجی تنها به شیعیان محدود نمی‌شود بلکه همه خداباوران و یکتاپرستان به آن باور قلبی دارند.

وی با بیان اوصاف و ویژگی‌های پیروان امام زمان (عج) گفت: محبان و فداییان منجی عالم بشریت نسبت به دیگر انسان‌های عادی، دارای خصوصیات منحصر به فردی از جمله اطاعت از شعائر دینی، ولایت مداری، کنترل بر نفس، حفاظت از عفت و پاکدامنی، دارا بودن روحیه شهادت طلبی و همچنین زهد و پارسایی هستند، ویژگی‌هایی که آنها را جز یاران صاحب‌الزمان (عج) قرار می‌دهد.

در این نشست جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور با بیان اینکه رمضان ماه تمرین و پرورش نفس برای تحمل مشکلات، صبر، مقاومت و برای ساختن خویش است گفت: کسی که در دعای افتتاح در شب‌های ماه مبارک رمضان از عدل منتظر سخن می‌گوید و هر شب این مسئله در قالب دعا برای انسان بازگو و تکرار می‌شود، مسلماً چنین فردی نمی‌تواند در برابر حقایق بی تفاوت باشد. بلکه تلاش می‌کند تا از راه‌های ممکن و با افزایش معرفت، با مجاهدت و کار مداوم و حضور در عرصه‌های مختلف در تحقق این آرمان مؤثر باشد.

مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور، با بیان اینکه شب‌های قدر شب امام عصر (عج) است افزود: یکی از موضوعات مناسب و در شأن ماه رمضان، ارتباط آن با جریان مهدویت است از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه دعاست و از طرفی روح همه ادعیه، دعا برای ظهور مصلح و امام عصر (عج) است این ارتباط ملموس می‌شود، زیرا ما معتقدیم شخصیتی که حجت خداست و دعاهای می‌تواند ما با عنایت ایشان مورد قبول درگاه حق قرار گیرد قطعاً به معنای روح دعا بودن اوست.

نصرت عباس از شاعران اهل بیت نیز در این نشست مجازی با قرائت اشعاری درباره برکات واپسین ایام شعبانیه گفت: دفاع از مظلوم در برابر ظالم برای هر مسلمان واجب است حالا این می‌تواند به صورت کمک‌های مالی، جهاد در راه خدا و یا دستکم با بلند کردن صدای احتجاح و مزمت و نفرت علیه ظالم باشد. وی با اشاره به ربوده شدن ده‌ها تن از شیعیان و محبان علی و اهل بیت (ع) در پاکستان گفت: این روزها در شهرهای مختلف پاکستان اعتصاب‌ها علیه این اقدام شرم‌آور و غیر انسانی طی چند روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جرم این افراد تنها مقابله با طرح‌های شیطانی استکبار و دشمنان اسلام در منطقه و دفاع از مظلومان است.

رباب سبزواری از دیگر شرکت کنندگان در این وبینار با تبیین و توضیح فلسفه روزه داری گفت: روزه گرفتن تنها تحمل تشنگی و گرسنگی در ساعاتی از ایام روز نیست بلکه باید در کنار آن، به تربیت و پرورش روح از دوری از بدی‌ها و شرارت‌ها و تزکیه نفس نیز بپردازیم. فعال مذهبی پاکستان با بیان اهمیت خطبه شعبانیه توسط رسول گرامی اسلام (ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام ضمن پرداختن به زوایای مختلف برکت ماه مبارک رمضان فرمودند: در این ماه پربرکت خداوند همه درهای رحمت خود را بر روی بندگان خود می‌گشاید به نحوی که هر نوع فعالیت خیر و نیک انسان‌ها در این دنیای فانی، به عبادت تبدیل می‌شود.

عالیه بی بی دیگر سخنران این نشست مجازی، ماه مبارک رمضان را ماه دستگیری از مستمندان و فقیران و کمک شایسته به مسکینان و محتاجان عنوان کرد و گفت: بر اساس فرمایشات ائمه اطهار (ع) ثواب تلاوت قرآن مجید و عبادت در این ماه نسبت به ماه‌های دیگر چند برابر است.

در این وبینار همچنین چند نعمت در مدح و ستایش حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیز از سوی بانوان طلبه حوزه علمیه خدیجه الکبری قرائت شد./۹۸۸/

منبع: مهر

ارسال نظرات