۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۲۰۹
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه افضل اعمال رمضان است

رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه افضل اعمال رمضان است
حجت الاسلام دومکی در مراسم استقبال رمضان که در مدرسه خدیجه الکبری سلام الله علیها برگزار شد، گفت: رمضان، ماه بندگی و اطاعت خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مراسمی که بمناسبت استقبال ماه مبارک رمضان در مدرسه خدیجه الکبری سلام الله علیها برگزار شد، گفت: رمضان، ماه بندگی و اطاعت خداوند متعال است.

وی روزه را تمرین ضبط نفس و عامل پیروزی بر خواهش های مادی دانست و گفت: رمضان مدرسه بندگی برای تمام کسانی است که در طول سال از بارگاه خداوند متعال دور مانده اند، روزه انسان ها را به طرف اطاعت خداوند متعال سوق می دهد.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که رمضان ماه نزول کتاب هدایت و بهار قرآن کریم است، اظهار داشت: ما در این ماه برای فهم و تلاوت قرآن کریم بیشتر اهتمام کنیم، چون تلاوت در این ماه بیشترین ثواب را دارد.

وی عمل به قرآن کریم را نجات بخش انسان ها دانست و تاکید کرد: قرآن برنامه ای کامل و جامع برای زندگی انسان ها است، ما با وجود قرآن نیازمند هیچ نظامی برای اداره کردن زندگی خود نیستیم.

حجت الاسلام دومکی خواستار احترام ماه رمضان در کشور پاکستان شد و خطاب به سران و ذمه داران کشور گفت: پاکستان یک کشور اسلامی است لذا به احترام رمضان هتل ها و رستوران ها را برای افراد محلی ببندید، و تمام مراکز مغایر با احترام رمضان المبارک را تعطیل کنید.

وی در آخر گفت: هنگام افطار و سحر فقرا و نیازمندان جامعه را هرگز فراموش نکنیم که عامل خوشنودی خداوند متعال و نجات انسان ها است./988/

ارسال نظرات