۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۲۵۴
حجت الاسلام هدایتی:

وضعیت فرهنگی امروز کشور زیبنده یک جامعه اسلامی نیست

وضعیت فرهنگی امروز کشور زیبنده یک جامعه اسلامی نیست
مازندران - امام جمعه تنکابن بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به مباحث دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: وضعیت فرهنگی امروز کشور زیبنده یک جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن امروز در جمع پاسداران این شهرستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی معرفی کرد شناخت و معرفت مناسب را شرط انسان به این ماه دانست.

وی با بیان این که کیفیت زندگی انسان باید با ارزش های الهی و معنوی آمیخته باشد، افزود: انسان باید هر چه می تواند بر معنویت خود بیفزاید و این فرصت را خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فراهم کرده است.

حجت الاسلام هدایتی، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس معرفی کرد و گفت: پاکسازی درون از آلودگی‌ها، مقدمه‌ای است برای جلب و جذب زیبایی‌ها است که در ماه مبارک رمضان این فرصت به انسان ها داده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنده مؤمن خدا هیچ گاه لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان را به راحتی از دست نمی دهد، گفت: این لحظه ها ممکن است دیگر برای هر یک از ما تکرار نشود، پس باید با خضوع و خشوع در برابر پرودگار عالم توبه و عاقبت بخیری را مطالبه کنیم.

امام جمعه تنکابن با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه گریز از خویشتن خویش و روی آوردن و نزدیک شدن به پرودگار عالم است، ادامه داد: لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان، هجرت درونی برای رسیدن به کمال و معنویت است.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که هر لحظه از ماه مبارک رمضان درس ایستادگی در برابر سختی ها و مشکلات را به ما می آموزد، افزود: در ماه مبارک رمضان باید با کسب معنویت و تقوای الهی بت های درون خود را بکشنیم و در مسیر سعادت و رستگاری قدم برداریم.

وی با بیان این که با بهره گیری از فضیلت ها و معنویت های ماه مبارک رمضان حجاب های ظلمانی به حجاب های نورانی تبدیل خواهد شد، گفت: در سایه بهره مندی از ارزش های معنوی در این ماه با فضیلت لحظه های تاریک وجود انسان به نور و روشنایی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه تنکابن، دعا، نیایش و استغفار به درگاه خداوند متعال را مهم ترین راه بهره مندی از معنویت ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید در این ماه ضمن مأنوس شدن با مفاهیم ناب قرآنی، نفس خود را از غرق شدن در مسائل دنیوی و مادی نجات دهد.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که انسان تنها در سایه معنویت و ارزش های الهی به رستگاری خواهد رسید، تصریح کرد: مسیر عاقبت به خیری انسان با تکیه زدن به مفاهیم ناب الهی است.

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها در جامعه اسلامی از سوی تعمد در تلاش هستند ارزش های معنوی و دینی را در جامعه کمرنگ کنند، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور رشد و تعالی دینی جامعه استفاده شود.

امام جمعه تنکابن، وضعیت فرهنگی امروز کشور به هیچ عنوان زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: سطح توجه به فرهنگ ارزشی و ناب دینی در جامعه ما کاهش پیدا کرده است و این نتیجه بی توجهی مسؤولان به مباحث مهم فرهنگی و دینی است./950/

ارسال نظرات