۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۷۸۲۴۲
حجت الاسلام لائینی:

عملکرد مسؤولان در جذب و انحراف مردم به دین و انقلاب مهم است

عملکرد مسؤولان در جذب و انحراف مردم به دین و انقلاب مهم است
مازندران - امام جمعه نکا، عملکرد مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در جذب و انحراف مردم به دین و انقلاب را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول این شهرستان با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی از ظرفیت این ماه با فضیلت تأکید کرد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن و فرصتی برای پاکی و طهارت قلب و روح انسان است، افزود: نباید از لحظه های معنوی این ماه با فضیلت غافل شویم چون غفلت از این فرصت یک ماهه، جبران ناپذیر است.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت مأنوس شدن با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: به طور حتم تدبر در قرآن کریم ما را در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار خواهد داد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت کم کردن فاصله ها با ذات اقدس الهی است، تصریح کرد: انسان با دعا، نیایش و استغفار به درگاه خداوند متعال ضمن اصلاح درون، مورد رحمت و کرامت خداوند قرار خواهد گرفت.

امام جمعه نکا، ماه مبارک رمضان را ماه کمک به نیازمندان و محرومان دانست و با بیان این که کمک مؤمنانه در ماه ضیافت الهی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات اقتصادی برای بخش محروم جامعه شده است، به همین دلیل دستگیری از نیازمندان در این ماه از اجر و ثواب دو چندانی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از کمرنگ شدن مسائل دینی در جامعه گلایه کرد و گفت: متأسفانه همه امور به مسائل اقتصادی وابسته شده و این بخش نیز به دلیل ناکارآمدی برخی مسؤولان با مشکلات جدی مواجه است.

وی با بیان این که بخشی از نابسامانی های امروز کشور نتیجه عملکرد ضعیف مسؤولان است، ادامه داد: وقتی مسؤولی در نظام اسلامی دزدی و اختلاس می کند از سایر افراد جامعه نمی توان انتظار چندانی داشت.

امام جمعه نکا با اشاره به این که بسیاری از افراد در جامعه هنوز شناخت کاملی نسبت به دین و سبک زندگی اسلامی ندارند، خاطرنشان کرد: باید راه های بهتر زیستن را به آنها آموخت و این وظیفه دین شناسان و مبلغان دینی است.

حجت الاسلام لائینی، عملکرد مسؤولان و مدیران کشور در جذب و انحراف مردم به دین و انقلاب را مهم دانست و تصریح کرد: اگر یک مسؤول در نظام اسلامی، سالم زندگی کند به طور حتم مردم نیز از او الگو می پذیرند و از انحراف پرهیز خواهند کرد.

وی با بیان این که امروز جامعه ما در کنار حافظان کل به عاملان قرآن هم نیازمند است، ادامه داد: بسیاری حدیث می خوانند، اما باید ببینیم عاملان به حدیث در جامعه ما چند نفر هستند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که در جلسات و نشست ها باید بیش از پیش به مسائل دینی و معنوی پرداخته شود، خاطرنشان کرد: محور و نقل مجالس ما باید سخن امام باشد.

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره کرد و گفت: راه عبور کشور از مشکلات و رسیدن به اقتصادی شکوفا، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این بخش است.

وی بر ضرورت حمایت از تولید و برداشتن موانع پیش روی تأکید کرد و افزود: مسؤولان باید هر گونه مانعی که بر سر تولید کننده وجود دارد از میان بردارند تا شاهد رشد و شکوفایی تولید داخلی باشیم./950/

ارسال نظرات