۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۸۲۸۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر برای تقویت جریان انقلابی

لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر برای تقویت جریان انقلابی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر برای تقویت جریان انقلابی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین اختتامیه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری مازندران که در موزه شهدای روستای قراخیل قائمشهر برگزار شد بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر برای تقویت جریان انقلابی تأکید کرد.

وی افزود: هنر باید در خدمت انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار قرار گیرد تا از ظرفیت انگیزشی و جاذبه هنر برای تقویت روح انقلاب اسلامی استفاده شود تا از این پیوند مبارک نتایجی اعم از تقویت جریان انقلابی در جامعه به‌دست بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که هنر ظرفیت بسیار ارزشمندی برای معرفی فرهنگ و ارزش دینی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بالا در جهت بسط و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، شهدا را بهترین مصداق هنر معرفی کرد و با بیان این که و مهم‌ترین هنر ایثار، از خودگذشتن و از سیم خاردار نفس عبور کردن است، خاطرنشان کرد: شهدا به‌خوبی این هنر را به‌نمایش گذاشتند و به هنر ارزش و آبرو دادند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی برخی از هنرمندان تأکید کرد و گفت: برخی از هنرمندان در گمنامی و در شرایط بد معیشت و اقتصاد قرار دارند، اما آرمانشان را بر رفاه خود مقدم می‌دانند و دنیاگرا نیستند.

امام جمعه ساری با بیان این که مقام انسانیت از دنیا و مادیات بالاتر است، تصریح کرد: انسان باید ایده‌های خدایی، عرفانی و معنوی داشته باشد و خودش را فدای این ایده‌ها کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند، بیان داشت: اینکه یک هنرمند حاضر شود سختی معیشت را تحمل کند اما آرمانش را به زمین نگذارد، این مکان باید ماندنی شده و به یک نمونه کشوری تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، روزه‌داران را از هنرمندان معرفی کرد و با بیان این که روزه‌داری تجلی هنر است، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما هنرمندانه رفتار کرده و وارثان خوبی برای شهیدان باشیم./950/

ارسال نظرات