۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۷۸۳۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ایمان مانع همراهی و همکاری با استکبار جهانی می‌شود

ایمان مانع همراهی و همکاری با استکبار جهانی می‌شود
اصفهان - آیت الله مهدوی با اشاره به نقش ایمان در ایجاد همت بلند گفت: داشتن همت بلند و ایمان مانع همراهی و همکاری با استکبار جهانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه روزه یکی از عوامل افزایش همت انسان و عامل صبر است، گفت: صبر پشتوانه همت بلند است، کسی که همت دارد مسیر بلندی را برود، حتما باید صبور و حلیم باشد.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: همان روزه‌ای که تقویت اراده کرده و صبر را زیاد می‌کند، خواسته‌های نفسانی و شهوت‌های گوناگون که بر سر مسیر انسان وجود دارد را برطرف می‌کند، روزه به خوبی حب دنیا را از انسان می‌گیرد و بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد فکر می‌کنند دارای همت هستند و تظاهر به همت می‌کنند، اظهار کرد: برخی افراد تنها تظاهر به همت بلند می‌کنند، حب نفس یکی از حالات افرادی است که تظاهر به همت بلند می‌کنند، کسی که حب نفس دارد نگاه به همت‌های کوچکتر از خود می‌کند و خودش را فراتر از آنچه هست می‌بیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مورد دیگر تخیل است، شخص تخیل می‌کند چنین همتی دارد، مانند سراب، شخصی که سراب می‌بیند عقیده دارد آب را می‌بیند اما با واقعیت تطبیق ندارد، کسی که تخیل می‌کند همت دارد نمی‌داند که اشتباه می‌کند و بسیار سخت است که انسان بتواند این افراد را ارشاد کند، مگر اینکه مقدمات یقین و تخیلی که دارد را از بین ببریم.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخی می‌دانند همت ندارند اما به دروغ به دیگران می‌گویند همت بلند دارند، افزود: این افراد در نهایت به مقصد نمی‌رسند و فقط برای اهدافی وانمود می‌کنند همت دارند و دیگران را فریب می‌دهند، کسی که می‌داند همت ندارد به معالجه و رسیدن به همت نزدیکتر است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به اهمیت انتخاب مسیر صحیح در کنار داشتن همت بلند اشاره کرد و گفت: گاهی شخص همت بلند دارد اما مسیر اشتباهی را در پیش می‌گیرد و همت خود را بیهوده مصرف می‌کند، گاهی شخص همت بلند دارد اما کارهای اشتباه و حتی گناهی را مرتکب می‌شود تا بتواند به هدف خود برسد و این بسیار اشتباه است.

وی با اراده قوی و همت بلند را از ویژگی‌های یاران واقعی پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام  برشمرد و تصریح کرد: همت بلند موجب تقویت ایمان می‌شود، وقتی کسی همت بلند داشته باشد در همه حال ایمان خود را محفوظ می‌دارند، بر همین مبنا انسانی که همت بلند دارد حاضر به حمایت و همکاری و همراهی با استکبار جهانی نخواهد شد و نه تنها تطمیع نمی‌شود بلکه حتی از جان خود نیز می‌گذرد تا کمکی به دشمن نکرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: شهدای ما، شهیدان بزرگی نظیر شهید حججی و شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس، اسیرانی که در دوران دفاع مقدس داشتیم و نوجوانی که در اسارت بعثی‌ها بود و در اسارت به نماینده صلیب سرخ حجاب را یادآوری می‌کند، همگی از مصادیق همت بلند هستند.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه گاهی انسان منع شده است از رسیدن به هدف، اظهار کرد: گاهی هرقدر هم شخص همت بلند داشته باشد نباید به هدف برسد، گاهی انسان به دلیل قدرندانستن نعمتی از داشتن آن محروم می‌شود، مانند مردم زمان امام زمان(عج) و دیگر ائمه اطهار(ع) که قدردان حضور امام در میان مردم نبودند و ایشان همواره تنها بودند و دفاع جدی از آنها نمی‌شد و به همین دلیل مظلومانه به شهادت می‌رسیدند، گاهی همت ما به خاطر ممنوعیت از دسترسی است و باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
حق مردم مظلوم و مرزدار دهلران نیست مسولین باید به دهلران بهتر رسیدگی کنن آب گرمه دهلران سالانه خسارات وحشتناکی به زندگی مردم وارد میکنه
0
0