۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۷۸۳۹۰
مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزشی معصومیه مطرح کرد؛

اجرای برنامه‌های آموزشی تفسیر و علوم قرآن در مؤسسه معصومیه

اجرای برنامه‌های آموزشی تفسیر و علوم قرآن در مؤسسه معصومیه
حجت الاسلام فیروز مهر گفت: رشته تفسیر در دو مقطع سطح سه و چهار، بر محور مرجعیت علمی و مباحث میان‌رشته‌ای است و عمدتاً پایان‌نامه‌ها با این محور تألیف می‌شوند

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی فیروزمهر، مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزشی معصومیه خواهران با اشاره به پذیرش طلاب در رشته تفسیر گفت: مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران، در رشته تفسیر در دو سطح سه و چهار طلبه می‌پذیریم؛ در سطح سه از سال ۸۱ تاکنون ۱۵ دوره برگزار شده و در حال حاضر طلابی که در این مقطع در حال فارغ‌التحصیلی هستند ۲۷ نفر می‌شوند.

وی افزود: در سطح چهار هم رشته تفسیر تطبیقی را داریم که از سال ۹۳ تاکنون هفت دوره پذیرش داشته‌ایم و مجموعا ۷۱ طلبه در این سطح داریم که ۳۴ نفر در حال فارغ‌التحصیلی هستند و تعدادی هم مشغول تدوین پایان‌نامه هستند و یک‌نفر هم پیش دفاعیه رساله خود را انجام داده است.

حجت الاسلام فیروزمهر تصریح کرد: مؤسسه معصومیه کتابخانه بسیار بزرگی دارد و به خصوص آثار تفسیری فاخر و ارزشمندی در آن وجود دارد همچنین گروه تفسیر، شورای علمی دارد که اساتید شناخته شده در آن عضو هستند و معمولاً برای دروس از بهترین استادان در رشته تفسیر و علوم قرآن در آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه عمدتاً اقبال از این رشته در میان طلاب بسیار بالاست، اظهار کرد: البته در سطح سه مقداری افت را شاهد بودیم ولی با توجه به امتیازات در نظر گرفته شده برای رشته تفسیر امیدوارم افراد قابل توجهی وارد این رشته شوند.

حجت الاسلام فیروزمهر با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: رشته تفسیر غالباً مخاطبان زیادی دارد و هدف ما این است تا در میان بانوان کشور تعداد قابل ملاحظه‌ای افراد آشنا به تفسیر قرآن داشته باشیم تا برای جمع‌های خانوادگی و هم محلی و منطقه‌ای به بیان تفسیر بپردازند.

وی با بیان اینکه زمینه تدریس برای افراد برجسته در این رشته‌ها در مراکز مرتبط با خواهران اعم از دانشگاه‌ها و حوزه هم وجود دارد، اظهار کرد: ما در مؤسسه معصومیه یک مرکز پژوهشی داریم که از برخی از افراد برتر در رشته‌ها به عنوان پژوهشگر استفاده می‌کنیم ضمن اینکه برخی در مقاطع سطح دو و یا سه به عنوان مدرس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر گروه تفسیر مؤسسه معصومیه با اشاره به بحث مرجعیت علمی قرآن و مباحث میان‌رشته‌ای، اضافه کرد: رشته تفسیر در دو مقطع سطح سه و چهار، بر محور مرجعیت علمی و مباحث میان‌رشته‌ای است و عمدتاً پایان‌نامه‌ها با این محور تألیف می‌شوند و تلاش ما این است که طلاب را به این سمت و سو سوق بدهیم.

وی افزود: در دفتر تبلیغات که مؤسسه هم زیرمجموعه آن است اهتمام جدی به بحث مرجعیت علمی قرآن وجود دارد و کارگروهی در این زمینه ایجاد شده و مباحث متعدد از جمله سند مرجعیت علمی تدوین شده است. 

ارسال نظرات