۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۷۸۹۰۳
آیت الله خاتمی:

مسؤولان مذاکره کننده بدانند که خط ولایت، لغو همه تحریم ها است

مسؤولان مذاکره کننده بدانند که خط ولایت، لغو همه تحریم ها است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گرانی های روز افزون، سرسام آور و لجام گسیخته از عواید مذاکره است، گفت: مسؤولان مذاکره کننده بدانند که خط ولایت، لغو همه تحریم ها است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در پیام آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به اینکه «تحمل و سعه صدر» از لازمه های سبک زندگی قرآنی است، گفت: اگر تحمل و سعه صدر در جامعه وجود نداشته باشد، زندگی بسیار سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه «تحمل و سعه صدر» به معنای شنیدن سخنان مخالفان است، ادامه داد: ما باید در عرصه های عقیدتی، سیاسی و اجتماعی سخنان مخالفان را بشنویم و اگر درست باشد، آن را بپذیریم و اگر صحیح نباشد آن را با منطق رد کنیم و این در سیره و سنت نبوی و ائمه معصومین(ع) مشهود است.

«اختلاف سلیقه» از ویژگی های یک جامعه آزاد است

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه «اختلاف سلیقه» از ویژگی های یک جامعه آزاد است، عنوان کرد: اختلاف سلائق باید مدیریت شود و اگر مدیریتی در این زمینه وجود نداشته باشد با بحران های خانمان برانداز مواجه خواهیم شد؛ به بیان دیگر اگر اختلاف سلائق مدیریت شود، فرصت زا و اگر مدیریت نشود، بحران زا خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران به تبیین راهکارهای مدیریت اختلاف سلائق پرداخت و ابراز کرد: سخن گفتن سلیقه های مختلف بر پایه منطق، استفاده از ادبیات محترمانه و پرهیز از ادبیات هتاکانه، رعایت خطوط قرمز و پرهیز از توهین به مقدسات یکدیگر و تعیین «فصل الخطاب» از سوی صاحبان سلائق مختلف و زانوی ادب زدن در برابر آن از جمله راهکارهای مدیریت اختلاف سلائق در جامعه است.

وی اظهار داشت: انتخابات، محل بیان اختلاف سلائق است و اگر در این عرصه، نکات مذکور رعایت شود، این جشن بزرگ شیرین می شود و اگر رعایت نشود شاهد صحنه های تلخی خواهیم بود.

آیت الله خاتمی در ادامه با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) و با اشاره به جایگاه والای ایشان در نزد پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد: ایشان مال کثیر خودشان را فدای پیامبر اکرم(ص) کردند و در ایام غربت دین، به نبی مکرم اسلام(ص) ایمان آوردند.

امام جمعه موقت تهران به ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: راهبرد امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، سرنگونی نفوذی ها بود، نفوذی هایی که تا رأس حکومت پیش رفته بودند؛ ایشان با نرمش قهرمانانه و امام حسین(ع) با قیام جانانه شان، بساط حکام ظلم و جور را بر هم ریختند.

وی با اشاره به شهادت سردار حجازی افزود: دقیق ترین تعابیر نسبت به ایشان را رهبر معظم انقلاب داشتند؛ رهبری فرمودند ایشان عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از اعتقاد و عزم راسخ داشته و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب و موفق در همه مسؤولیت هایی که سپاه به او واگذار کرد، بود؛ ایشان جانباز شیمیایی بود و این شیمیایی بودن سرانجام در از پا در آوردنش تأثیر گذار بود.

رسانه های بیگانه در پی ناامید سازی مردم از شرکت در انتخابات هستند

آیت الله خاتمی به بیان نکاتی پیرامون انتخابات 1400 پرداخت و عنوان کرد: در ایام انتخاباتی، آنچه به وضوح دیده می شود، رسانه های بیگانه و فضای مجازی مربوط به آنها است که در عنصر ناامیدی می دمند و می خواهند اینگونه القا کنند که هیچ چیز در ایران دیگر قابل تغییر نیست؛ امروز عناصر امید فراوان است و ما باید به رحمت الهی و عنایات خدای متعال امیدوار باشیم؛ 40 سال است که خدای متعال نسبت به ملت ایران عنایت دارد و ما باید این موضوع را باور کنیم و رسم بندگی را به جا بیاوریم تا عنایات الهی شامل حالمان شود؛ وقایع طبس و زمین گیر شدن دشمنان نمونه ای از عنایات الهی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات، برای جذب نظر مخالفان سیاه نمایی نکرده و مردم را ناامید نکنند، ابراز کرد: عنایات الهی، وجود رهبری شجاع، مخلص و دوراندیش، مردم وفادار و انتخابات و صندوق ها رأی از جلوه های امید در کشور است.

گرانی های روز افزون، سرسام آور و لجام گسیخته از عواید مذاکره است

وی در ادامه با بیان اینکه عده ای در ایام انتخاباتی، دوگانه «مذاکره و نفی مذاکره» را مطرح می کنند، تصریح کرد: این گزینه دروغ است؛ ملت بزرگ ایران می بینند که مذاکره چه عایده ای داشت؛ گرانی های روز افزون و سرسام آور و لجام گسیخته از همان عواید است؛ امروز عده ای روشی را که دنبال می کنند، ترغیب به مذاکره است، مذاکره ای جواب نداده، نمی دهد و نخواهد داد.

آیت الله خاتمی راهبرد دشمنان را براندازی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و ابراز داشت: تنها راه حل مشکلات کشور و عامل عقب نشینی دشمن، مقاومت و ایستادگی است؛ مسؤولان مذاکره کننده باید توجه داشته باشند که خط ولایت، لغو همه تحریم ها است./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
کلا کاری کردن با ما که فهمیدیم معمولا حرف درست و خبر موثق رو باید از زبون اونور بشنویم
اینطرف صدتا چاقو بسازن, یکیشم دسته نداره!
1
0
رضاطهماسبی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
..انتقاد
1
0
رضاطهماسبی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
باسلام : انشاالله و به پشتوانه قبور همیشه نورانی وگلباران یکایک شهدای معظم هشت سال دفاع مقدس وخون های نورانی و طاهر شهدای والامقام مدافعین حرم مطهر زینب (سلام الله علیها) که انشاالله خداوند کریم و رحیم همگی مارا مدیون این خون های طاهر و نورانی شهدا نمیراند ۰ احترامأ پیرو ۳۱ سری گزارشات و کامنت های ارسالی به مقامات ومسئولان محترم نظام و ارسال به مدیریت شرکت ایران خودرو که پاسخی از سوی آن مدیریت شرکت نیامده است ، مع الوصف توصیف نهایتأ مدیریت شرکت ایران خودرو را خواهان وخواستار ارسال گزارش به مقامات و مسئولان محترم نظام قلمداد است ۰ در این خصوص قطعأ جریان نفوذی وپنهانی است که پشتوانه ایست برای اینان که با گستاخی و بیشرمی خواستار ارسال مظلومیت ۰۰۰ و۰۰۰ میباشند و چرایی ان نکته ایست غیر قابل باور که ریشه یابی نهادهای مسئول را می طلبد ۰ و عملکرد پیدا وپنهان این شبکه نفوذ که علاوه بر گستاخی در عدم حرمت حرمات ۰۰۰ همواره ضربات اصلی به واسطه خیانت اینان به صنعت کشور وارد شده است که دراین مهم ( واکاوی پرونده کروز و عظام با دکتر علی خاکساری) درگفتگو با نود اقتصادی قابل تامل است ۰ که انشاالله نهادهای مسئول شبکه نفوذ را شناسایی و منهدم نمایند ۰ ".. مدیران مسئول "بزودی پاسخگوی نکات ارسالی به مقامات و مسئولان محترم نظام مقدس والهی جمهوری اسلامی ایران و قضات محترم متعددی از دستگاه محترم قضا خواهند بود۰
رضا طهماسبی مورخ جمعه ۳/ اردیبهشت / ۱۴۰۰
1
0
حسین یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱
احسنت به این عالم بصیر انقلابی
1
0
محمدرضا کیانفر
United States
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: مذاکره جواب نداده نمی‌دهد و نخواهد داد.

آقای خاتمی،
شما فقط وقتی می‌توانید مذاکره را نفی کنید که راه حل بهتر منطقی‌تر عملی‌تری برای رفع تحریم‌ها ارائه نمایید.
زانک از قرآن بسی گمره شدند، زان رسن قومی درون چه شدند.
مر رسن را نیست جرمی ای عنود، چون تو را سودای سربالا نبود.
..
با تشکر از توجه شما،
1
0