۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۷۸۹۰۶
امام جمعه موقت مشهد مطرح کرد؛

ناکامی استکبار جهانی در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران

ناکامی استکبار جهانی در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: دشمن با مولفه های قدرتی که دارد تا کنون هر کاری خواسته، کرده است اما به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با تأکید به دعا و انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه رمضان به دعا کردن و تدبر در قرآن و انس و تلاوت قرآن تأکید فراوان شده است.

وی ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: «در ماه مبارک رمضان زیاد دعا بخوانید و زیاد استغفار کنید» همچنین در دعای کمیل می فرماید:«خدایا گناهانی که دعای من را حبس می کند را مورد بخشش خود قرار ده.» پس معلوم می شود عمل در دعا تأثیر دارد و این رابطه بین عمل انسان و دعا را نمی توان نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به اعمالی که موجب حبس دعا از دیدگاه امیرالمومنین(ع) می شود، افزود: حضرت علی(ع) ادا نکردن حق خدا، همراه نشدن با سنت و روش پیامبر(ص)، خواندن کتاب خدا و عمل نکردن به آن، ابراز ترس از جهنم اما انجام اعمالی برای نزدیک شدن به جهنم، خواستن رضوان بهشت بصورت زبانی و در عمل دور شدن از بهشت، خواستن نعمت های خدا اما بجا نیاوردن شکر نعمت، لعنت شیطان به صورت زبانی اما پذیرفتن ولایت شیطان در عمل و دقت در عیوب مردم و بی توجهی به عیب های خود را از جمله کارهایی می داند که موجب حبس دعا می شود.

امام جمعه موقت مشهد بیان داشت: حضرت علی(ع) می فرماید:«تقوای الهی، پاک کردن اعمال، خالص کردن نیت ها و بی تفاوت نبودن در برابر منکر ها و نادانی ها موجب مستجاب شدن دعا می شود.»، در این ماه رمضان یک لحظه از یاد خدا غافل نباشید، ما ابزار بالایی مانند حرم مطهر رضوی را داریم که موجب می شود دعا مستجاب شود پس سعی کنید که هر روز به حرم مشرف شوید و خود را به امام نشان دهید.

وی در ادامه به قدرت استکبار و قدرت جمهوری اسلامی ایران و برتری قدرت نظام اسلامی ایران و ناکامی استکبار اشاره و ابراز کرد: استکبار بزرگترین قدرت صنعتی و علمی دنیا، بزرگترین قدرت نظامی دنیا، بزرگترین توان و قدرت اقتصادی دنیا و بزرگترین رسانه و تبلیغات دنیا را در اختیار دارد همچنین کسانی مانند جبهه فعال مفاسد اقتصادی و برخی از احزاب و تشکل های سیاسی به گونه ای عمل می کنند که بدون این که قراردادی را با آمریکا امضا کرده باشند، به نفع استکبار جهانی عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: احزاب و تشکل هایی که به صورت باندی عمل می کنند دارای شاخصه هایی هستند که تخریب رقیب به جای معرفی توان خود، استفاده نکردن از نیروهای جناح رقیب در هنگام به قدرت رسیدن، انجام هر حرکتی به نفع خود و در نظر نگرفتن نفع مردم، چهره سازی و درست کردن آدم های قلابی و تلاش برای حفظ قدرت پس از به قدرت رسیدن از آن جمله است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به مؤلفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تجربه 40 ساله ما از شاخصه های قدرت ما است که قابل فهم برای خود ما و برای بشریت است و آن تجربه این است که دشمن با مولفه های قدرتی که دارد تا کنون هر کاری خواسته، کرده است اما به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده است و تحریم ها آخرین حربه آن ها است که رهبر انقلاب با وجود قدرت کذایی آن ها اعلام می کنند که باید همه تحریم ها برداشته شود.

وی ابراز کرد: این تجربه تاریخی ما است که در این 42 سال ما نسبت به آمریکا قوی تر و او نسبت به ما ضعیف تر شده است، قدرت آمریکا در ارتباط با قدرت ما نسبت به 42 سال قبل خیلی افت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: از دیگر موارد قدرت ما این است که ما موفق شدیم نظام و حکومت براساس اسلام اصیل، سیاسی و ناب با رهبری کسی که از نظر ابعاد وجودی نزدیکترین فرد به معصوم است را تشکیل دهیم و این ناخدای عالم و پرتوان این کشتی نظام را هدایت می کند و این کشتی مستحکم است چون از اسلام جوشیده و قوانین اسلام بر آن حاکم است و با وجود همه شیطنت ها چون کشتی سالم و ناخدا دانا و پرتوان است، به مقصد می رسد.

امام جمعه موقت مشهد نیروهای مسلح را از دیگر مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران بیان و ابراز کرد: نیروهای مسلح دارای معنویت و قدرت و توان مادی بالا بوده که از درون می جوشند و انسان های استثنایی را تحویل جامعه می دهند، این نهاد مرکز رویش انسان هایی است که در دنیا نظیر و بدیل ندارد، ایران اسلامی جوانان متدین، فداکار، آماده و پرشور در ایران، لبنان، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان دارد که عاشق انقلاب و رهبری هستند.

وی افزود: روحانیت و مردم از دیگر مؤلفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران است، روحانیت کسانی هستند که قبل و بعد از انقلاب معتقد بودند اداره زندگی مردم فقط به وسیله نظام اسلامی ممکن است، در تاریخ ایران و هزار ساله حوزه علمیه هر جا روحانیت جلو آمدند، مردم نیز آمدند چون مردم به روحانیت اعتماد دارند و آن ها حرکت و مسیر را توجیه دینی می کنند اما این بدین معنا نیست در بین روحانیت فرد بد نیست، روحانی هزا برابر بیشتر باید مراقب خود، رفتار، خانواده و زندگی خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه وعده های تخلف ناپذیر پروردگار را از دیگر مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران بیان و اظهار کرد: خدا به ما وعده پیروزی داده است، هرجا مردم به دستور امام و رهبری به آب زدند، پیروز شدند، خداوند می فرماید: «دشمن نمی تواند به شما ضرر وارد کند، اگر در برابر شما بایستند شکست می خورند و هیچ یاری ندارند.»/864/

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
بی اعتمادی خودش ی تهدیده
1
0