۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۷۹۱۶۵
عضو جمعیت علمای پاکستان در کنفرانس آزادی قدس:

جهان اسلام برای آزادی قدس شریف در برابر اسرائیل غاصب بایستد

جهان اسلام برای آزادی قدس شریف در برابر اسرائیل غاصب بایستد
قاضی احمد نورانی از علمای اهل سنت پاکستان در کنفرانس آزادی قدس خطاب به مسلمانان جهان، گفت: باهم برای آزادی قدس شریف در مقابل اسرائیل غاصب قیام کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، قاضی احمد نورانی عضو جمعیت علمای (اهل سنت) پاکستان در کنفرانس آزادی قدس که روز گذشته توسط سازمان دانشجویان شیعه شاخه کراچی در هتل مهران شهر کراچی پاکستان برگزار شد، گفت: مسلمانان جهان باهم برای آزادی قدس شریف تلاش کنند.

وی با تاکید به این که قطعنامه ای برای پیگیری و حل مسئله فلسطین در پارلمان کشور تصویب شود، خطاب به دولت و نمایندگان مردم پاکستان، گفت: طرح پیگیری اتحاد کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل، سرعت بخشیده شود.

این رهبر اهل سنت پاکستانی با بیان این که حمایت از جنبش آزادی فلسطین وظیفه شرعی جهان اسلام است، اظهار داشت: کسانی که روابط دوستانه با رژیم غاصب اسرائیل برقرار کرده اند، پشت مردم مظلوم فلسطین خنجر فرو کرده اند، پذیرفتن اسرائیل خیانت به قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین است.

وی خواستار برگزاری روز جهانی قدس بر سطح کشوری شد و ابراز داشت: فلسطین در حال حاضر با مشکلات سنگینی روبرو است، مردم ستم دیده نیازمند حمایت های همه جانبه جهان اسلام اند.

نورانی با اشاره به این که مسئله قدس شریف مخصوص به مذهب خاصی نیست بلکه متعلق تمام جهان اسلام است، افزود: دولت نامشروع اسرائیل، قبله نخست مسلمانان را به اشغال خود در آورده است، علاوه بر این ظلم و جنایت هایی که در حق کودکان، زنان، کهنسالان و جوانان فلسطینی انجام می دهد، ناقابل توصیف است.

وی با تاکید به این که اگر جهان اسلام علیه اسرائیل فتنه گر، متحد شود وجود آن در ظرف چند ثانیه از جهان محو می شود، گفت: افسوس سران کشورهای اسلامی خاورمیانه بر دهان خود قفل زده اند، در گوش های خود پنبه فروکرده اند و چشمان خود را جلوی مظالمی که بر فلسطینیان توسط اسرائیل صورت می گیرد، بسته اند.

وی افزود: سازمان های حقوق بشر نیز بخاطر سکوت در برابر جنایت های اسرائیل در فلسطین، شریک جرم رژیم غاصب صهیونیسیم شمار می روند./988/

ارسال نظرات