۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۷۹۳۰۸
یادداشت؛

سرباز فاتح؛ وزیر مغلوب

سرباز فاتح؛ وزیر مغلوب
حواسمان باشد که در عرصه سیاست، جنازه هایی هستند که نه تنها مردم، بلکه جریانات اصلی سیاسی هم زیر تابوت آنها نمی روند، پس از آمدن امثال لاریجانی نگران نباشید که هیچند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتشار فایل صوتی ظریف منشأ حرف و حدیث های فراوانی شده و تمامی هم ندارد، اتاق عملیات روانی دولت، رسانه هایی مثل خبر آنلاین و ایسنا و روزنامه های زنجیره ای را مأمور به منحرف کردن اذهان کرده و افرادی مثل مهدی نصیری و سعید شریعتی هم مامور یا اقلا مشغول القائات خاص شده اند.

اما ماموریت چیست؟

بنظرم مهمترین هدف، ایجاد اغتشاش در ماشین ادراکی مردم است تا با مغلوبه کردن میدان، صحنه شکست سنگین وزیر از سرباز وطن، گم شود و در قال و مقال عامل انتشار و...، مکنونات قلبی و اهداف اصلی پنهان بماند!

برای نیفتادن در این تله باید، به این تفکیک سه گانه توجه کرد:

۱- اولویت اول این است که  تردید نکنیم موضع جواد ظریف، همانست که گفته و هیچ چیز نباید روی این ادراک و باور عریان پرده بیندازد. این حاق واقع و دال مرکزی گفتمان جریان غربگراست که حاضر است سرباز رشید میدان  را فدای دیپلماسی افلیجی کند که از راه خنده و قدم زدن، ننگ تحریم و ذلت تسلیم را به ارمغان بیاورد.

 ۲- نکته بعدی توجه به اهداف انتشار مصاحبه  و رصد اینکه بقیه منتشر نشده اش(چه فایل ظریف چه فایل بقیه کابینه) کی و چگونه منتشر خواهد شد و آن هدف را چگونه تکمیل خواهد کرد. همینجا یادمان باشد که طراحان با تاکید پررنگ و زننده ای، می کوشند ظریف و کلا  سیستم انتخابی کشور را مسلوب الاختیار و مطیع سامانه های انتصابی نشان دهند. این خیانتی بزرگ و خطری جدی است که البته با حقیقت نیز فرسنگ ها فاصله دارد. یک روی سکه این خود تحقیری ظریف، توجیه شکست مطلق او در کسوت دیپلمات است و روی دیگر، تهییج افکار عمومی است تا با غیرتی کردن جماعت هُرهُری و پیاده نظام پروژه«تَکرار» آب رفته را به جوی برگردانند.

 ۳- و در آخر توجه به اینکه اهداف انتخاباتی این سناریو چیست و طراحان یا وارد شوندگان به ماجرا و موج سواران، از این نمد چه کلاهی برای سر مردم در انتخابات خواهند بافت.

بدون توجه و تفکیک دقیق این موارد، احتمال اسیر شدن در هزار توی مباحث بی پایان فراوان است.

یادمان نرود در هر فرضی برای موارد دو و سه، مصاحبه، حرف دل  ظریف است و نباید آن را از نظر دور داشت.

درباره موارد دوم و سوم هم نیازی به غیب گویی یا تحلیل های فضایی نیست، نفوذ در دولت بر کسی پوشیده نیست، کاندیدا سازی هم کار آسانی نیست.

یعنی حواسمان باشد که در عرصه سیاست، جنازه هایی هستند که نه تنها مردم، بلکه جریانات اصلی سیاسی هم زیر تابوت آنها نمی روند، پس از آمدن امثال لاریجانی نگران نباشید که هیچند!

خلاصه مراقب اساتید عملیات روانی دولت باشیم.

ارسال نظرات