۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۳۶۸
حجت الاسلام قائمی:

اقتدار کشور نباید فدای مذاکرات بی حاصل با غرب شود

اقتدار کشور نباید فدای مذاکرات بی حاصل با غرب شود
مازندران - مدیر حوزه علمیه خوهران مازندران، با اشاره به عطش مذاکره در جریان های غرب گرا گفت: نباید اقتدار و عظمت امروز کشور را فدای مذاکرات بی حاصل با غرب کرد.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به عطش مذاکره در برخی گروه ها و جریان های غرب گرا در کشور، گفت: نباید اقتدار و عظمت امروز کشور را فدای مذاکرات بی حاصل با غرب کرد.

وی با بیان این که حاصل مذاکره در سال های اخیر با طرف های غربی، تشدید تحریم ها علیه ملت ایران و شهادت یکی از سرداران رشید کشورمان بوده است، افزود: وقتی مقام معظم رهبری آقایان را از مذاکره منع می کنند، چه معنی دارد دوباره این عده همچنان بر طبل مذاکره می کوبند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف طرف های غربی به ویژه آمریکایی ها، تحمیل خواسته های نامشروع خود به ایران اسلامی است، تصریح کرد: آن چیزی که آمریکایی ها از نتیجه مذاکرات می خواهند، گرفتن ابزار قدرت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام قائمی با تأکید براین که امروز حضور منطقه ای، فناوری صلح آمیز هسته ای و توان موشکی سه مؤلفه اقتدار ایران اسلامی در منطقه و عرصه بین الملل است، خاطرنشان کرد: طرف های غربی به ویژه آمریکایی ها همه توان خود را برای تضعیف این سه عنصر مهم به کار گرفتند.

وی با بیان این که اگر این مؤلفه اقتدار ایران اسلامی گرفته شود آمریکایی ها به اهداف شوم خود علیه کشورمان خواهند رسید، بیان داشت: نباید با اهداف سیاسی و انتخاباتی عزت و اقتدار کشور را به راحتی پایمال کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مؤلفه های قدرت ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: کسانی که امروز در وین مشغول مذاکره با طرف های غربی هستند نباید به هیچ عنوان از خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری تعیین کردند عدول کنند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که خواسته ایران اسلامی کاملاً روشن است و اصلاً نیاز مذاکره فرسایشی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر طرف های غربی مدعی لغو کامل تحریم ها هستند باید بدون هیچ درنگی این کار را انجام دهند و ایران اسلامی پس از راستی آزمایی به تعهدات خود ذیل برجام باز خواهد گشت.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها به دنبال مذاکرات طولانی تر با ایران اسلامی در سایر مسائل نظیر توان موشکی و حضور منطقه ای هستند، تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی مقتدرانه در منطقه و سایر نقاط جهان حضور دارند به دلیل همین مؤلفه های قدرت است که آمریکایی ها به دنبال تضعیف آن هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند باید از هر گونه مذاکره فرسایشی به شدت پرهیز شوند، خاطرنشان کرد: نباید دوباره فریب وعده های توخالی چند کشور اروپایی را بخورند چون آنها در برجام نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که امروز همه ما در برابر خون های پاک شهدا مسؤول هستیم و آقایان نباید با وادادگی و ذوق زدگی در مذاکرات، دستاوردهای 42 ساله این ملت را تضعیف کنند، بیان داشت: حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون پاک صدها هزار شهید به دست آمده یکی از وظایف آحاد ملت ایران به ویژه مسؤولان است./950/

ارسال نظرات